S Hultgren August 8, 2009 Report Share August 8, 2009 Hej!Jag är nybliven Mustangägare och ny medlem.Min bil är en Mustang-66 GTHar konstaterat att motorn är utbytt eller består av olika smallblocks.Motorn ska vara renoverad och går fint,men började ticka på en ventil.Lyfte ventilkåporna och där står det 302 på topparna samt 9B24Innebär det 302 toppar från 1969?? Jag har inte kollat motornummret ännu. Nu till min egentliga fråga! Efter att läst på detta forum har jag förstått att ventiljusteringen är olika på äldre och yngre smallblock.Vilket sätt gäller på mina toppar?? Dra justerskruven i botten eller dra justerskruven 3/4 varv när spelet mellan vippa och stötstång är eliminerat. Går det att se på något enkelt sett vilket som jag ska göra??Hoppas på svar från er som kan kan detta.Stefan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 August 8, 2009 Report Share August 8, 2009 Släng gärna ut en bild på vipporna så det inte blir något missförståndmen orginal ska de nog dras i botten, men du behöver kanske byta lyftaren den håller nog inte tätt därav tickandet Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
S Hultgren August 8, 2009 Author Report Share August 8, 2009 Släng gärna ut en bild på vipporna så det inte blir något missförståndmen orginal ska de nog dras i botten, men du behöver kanske byta lyftaren den håller nog inte tätt därav tickandetDom ska vara nya......enl förre ägaren Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax August 9, 2009 Report Share August 9, 2009 De hydrauliska lyftarna är ju oljefyllda, nån kanske hängt sig eller säckat ihop./Tommy. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.