Jump to content

Topplocksidentitet/ ventiljustering


S Hultgren

Recommended Posts

Hej!

Jag är nybliven Mustangägare och ny medlem.

Min bil är en Mustang-66 GT

Har konstaterat att motorn är utbytt eller består av olika smallblocks.

Motorn ska vara renoverad och går fint,men började ticka på en ventil.

Lyfte ventilkåporna och där står det 302 på topparna samt 9B24

Innebär det 302 toppar från 1969?? Jag har inte kollat motornummret ännu. Nu till min egentliga fråga! Efter att läst på detta forum har jag förstått att ventiljusteringen är olika på äldre och yngre smallblock.

Vilket sätt gäller på mina toppar?? Dra justerskruven i botten eller dra justerskruven 3/4 varv när spelet mellan vippa och stötstång är eliminerat. Går det att se på något enkelt sett vilket som jag ska göra??

Hoppas på svar från er som kan kan detta.

Stefan

Link to comment
Share on other sites

Släng gärna ut en bild på vipporna så det inte blir något missförstånd

men orginal ska de nog dras i botten, men du behöver kanske byta lyftaren den håller nog inte tätt därav tickandet

Dom ska vara nya......enl förre ägaren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...