Jump to content

Recommended Posts

Mitt förra inlägg var inte för att skrämmas :? men jag har råkat ut för det själv. Skulle montera ett rallypack på en kompis 65'a cab i samma veva som jag höll på att montera ihop min egen 65'a ht och upptäckte att kablarna var olika.....kanske lite tur i oturen att detta sammanföll i tiden ;) .

/Björn

Det är väl bara bra att någon tänker till lite extra, Björn.

Nytillverkade Rally-Pac har väl funnit i 2-3 år nu, så är det ett äldre Rally-Pac så borde det vara ett Ford original.

Jag besökte Dallas Mustang 1989 och där var produktionen av Rally-Pac i full gång - alltså för 20 år sedan. Idag görs de i Asien.

En skillnad är klockan där sekundvisaren flyter fram på de nytillverkade (Quartz-ur). På de gamla "studsar" sekundvisaren framåt och ska ticka vidare en stund även när strömmen är avslagen.

Observera att det skiljer mellan 6-cyl och V8!

Det sitter en stämpel "6 cyl" inuti varvräknaren på original Rally-Pac som är avsedda för den mindre motorn.

• 1 month later...
Hej,

Någon som kan tänkas ha ett litet elschema på Rally Pac till en 65:a som kan dela med sig av denna info... :roll:

Jag kan ha ett, jag köpte ett rally pac på ebay och fick med ett schema som kanske kan funka. jag byter det mot hjälp att få in mitt efter dig: ;)

jag är inte inne på forumet så ofta så maila niklas@profilochtryck.se