Corvette August 10, 2009 Report August 10, 2009 Hej,Någon som kan tänkas ha ett litet elschema på Rally Pac till en 65:a som kan dela med sig av denna info... Citera
Ronnie S August 10, 2009 Report August 10, 2009 Om du menar internt kopplingsschema (inuti själva rally-pac) så kan jag inte hjälpa till. Om du däremot menar hur Rally-Pac kopplas in i bilen så finns detta: http://www.hammar.dyndns.org/wiring/1965/1965i.jpg Ledtråd: 16 och 16A på kopplingsschemat (som sitter någon decimeter från tändningslåset. Jag tror den ena kabeln har rosa färg) tas isär, och varvräknaren kopplas in däremellan. Citera
Corvette August 10, 2009 Author Report August 10, 2009 guld, tackar och bugar för den suveräna länken! Citera
bj0rne August 10, 2009 Report August 10, 2009 Tänk på att det finns olika varianter av hur dessa kopplas in beroende på om det är orginalmonterat eller eftermarknadsmonterat.Se t.ex. http://www.mustangmonthly.com/projectbu ... index.html/Björn Citera
bj0rne August 11, 2009 Report August 11, 2009 Mitt förra inlägg var inte för att skrämmas men jag har råkat ut för det själv. Skulle montera ett rallypack på en kompis 65'a cab i samma veva som jag höll på att montera ihop min egen 65'a ht och upptäckte att kablarna var olika.....kanske lite tur i oturen att detta sammanföll i tiden ./Björn Citera
Ronnie S August 11, 2009 Report August 11, 2009 Det är väl bara bra att någon tänker till lite extra, Björn. Nytillverkade Rally-Pac har väl funnit i 2-3 år nu, så är det ett äldre Rally-Pac så borde det vara ett Ford original. Citera
johnkevin August 11, 2009 Report August 11, 2009 Jag besökte Dallas Mustang 1989 och där var produktionen av Rally-Pac i full gång - alltså för 20 år sedan. Idag görs de i Asien.En skillnad är klockan där sekundvisaren flyter fram på de nytillverkade (Quartz-ur). På de gamla "studsar" sekundvisaren framåt och ska ticka vidare en stund även när strömmen är avslagen.Observera att det skiljer mellan 6-cyl och V8!Det sitter en stämpel "6 cyl" inuti varvräknaren på original Rally-Pac som är avsedda för den mindre motorn. Citera
NiklasA September 22, 2009 Report September 22, 2009 Hej,Någon som kan tänkas ha ett litet elschema på Rally Pac till en 65:a som kan dela med sig av denna info... Jag kan ha ett, jag köpte ett rally pac på ebay och fick med ett schema som kanske kan funka. jag byter det mot hjälp att få in mitt efter dig: jag är inte inne på forumet så ofta så maila niklas@profilochtryck.se Citera
Recommended Posts