Jump to content

Featured Replies

comment_78864

Om du menar internt kopplingsschema (inuti själva rally-pac) så kan jag inte hjälpa till. Om du däremot menar hur Rally-Pac kopplas in i bilen så finns detta: http://www.hammar.dyndns.org/wiring/1965/1965i.jpg

Ledtråd: 16 och 16A på kopplingsschemat (som sitter någon decimeter från tändningslåset. Jag tror den ena kabeln har rosa färg) tas isär, och varvräknaren kopplas in däremellan.

comment_78924

Mitt förra inlägg var inte för att skrämmas :? men jag har råkat ut för det själv. Skulle montera ett rallypack på en kompis 65'a cab i samma veva som jag höll på att montera ihop min egen 65'a ht och upptäckte att kablarna var olika.....kanske lite tur i oturen att detta sammanföll i tiden ;) .

/Björn

comment_78934

Jag besökte Dallas Mustang 1989 och där var produktionen av Rally-Pac i full gång - alltså för 20 år sedan. Idag görs de i Asien.

En skillnad är klockan där sekundvisaren flyter fram på de nytillverkade (Quartz-ur). På de gamla "studsar" sekundvisaren framåt och ska ticka vidare en stund även när strömmen är avslagen.

Observera att det skiljer mellan 6-cyl och V8!

Det sitter en stämpel "6 cyl" inuti varvräknaren på original Rally-Pac som är avsedda för den mindre motorn.

• 1 month later...