Jump to content

Recommended Posts

siffra 8 räknat bakifrån är årsmodellen. Jag har den gamla vatten kanalen runt generatorn här, lägg ut en bild på din så kan man se om den är olik, det är det uppgrade kitet består av.

ska föröka ta lite bilder nu i veckan. 466 hästar som de uppger det är räknat på hjulen väl? är detta "säkert" att köra på utan att byta bränslepump, som för övrigt väl inte ingår? hört något mer om de fått rätt på deras tune? dvs är det bara att installera och lägga upp den tunen som följer med eller måste man lämna iväg bilen för att få den riktigt inställd? du skrev innan att det var problem vid kallstart därav frågan 8)

Nope, det är motorhästar. För det kittet räcker ditt soppasystem alldeles utmärkt. Men om du vill ha 466rwhp så är det ett bra läge att uppgradera soppaystemet.

Om du redan har andra moddar såsom headers så kan du få ut lite mera, men då är det bra att få en custom tune om man vill ha ut så mycket som möjligt.

Men Edelbrock säljer ett Competition kit som klarar upp till 700-800hp (ej bakhjulshästar) där det ingår lite mera som behövs för uppgraderingen, Men om man ska gå så långt så är Whipple ett bättre alternativ.

/Erik

okej!

efter MYCKET sökande och youtubetittande så lutar det åt edelbroch ELLER en paxton http://www.brenspeed.com/paxtonpolishedsl.html erfarenheter av detta????? hur är den att montera/demontera. tänker på besiktning. jag tror att edelbrock går att besiktiga med (om man har lite tur) paxton är en annan femma :twisted: måste man återställa den helt eller man kan "bara" plocka av kompressorn, låta spridare och så vara kvar? den är lite billigare, verkar ge lite mer hästar. Jag är kluven!!! :--

Personligen gillar jag centrifugala kompressorer då dom följer varvet och ger en härlig karaktär! Och det sliter inte så mycket på delarna vid lugn körning och ger pulvret där jag vill ha det, lite högre upp i regsitret d.v.s. Om du kör på Paxton så se till att du köper kittet som har "self contained oiling system" så du slipper göra hål i tråget. Procharger har detta på alla deras kit numera.

Paxton är aningen tystare än t.ex. Procharger, annars är dom rätt snarlika.

Edelbrock blir nog enklare att besiktiga med då dom kommer förmodligen inte ens se den (så längde du döljer det jättestora SUPERCHARGED klistermärket) men det går att koppla ur en paxton hyffsat enkelt för besiktning. Det är ju bara en gång per år.

Både är bra kit, se bara till att du köper den från någon som använder sig av en välrenommerad tuner, eller skaffa en custom tune hemma i Sverige.

Lycka till!

• Svar 54
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Har följt Edlebrock diskutionerna på amerikanska forum, och Tillman Speed verkar vara väl insatt med Eforce kompressorerna. De har en egen tune för 7psi. Är riktigt sugen.

jo jag vill VERLKLIGEN ha edelbrock spisen...MEN... den ger ju "bara" 400 bakhjulshästar på deras kitt för ca 5700 dollares.

ett paxtonkit som jag länkade tidigare ger ju iaf 450 bakhjulshästar samt att det är billigare.

ska man ha mer flås ur edelbrocks så kostar det. rätta mig om jag har fel

Har följt Edlebrock diskutionerna på amerikanska forum, och Tillman Speed verkar vara väl insatt med Eforce kompressorerna. De har en egen tune för 7psi. Är riktigt sugen.

jo jag vill VERLKLIGEN ha edelbrock spisen...MEN... den ger ju "bara" 400 bakhjulshästar på deras kitt för ca 5700 dollares.

ett paxtonkit som jag länkade tidigare ger ju iaf 450 bakhjulshästar samt att det är billigare.

Du hade väl headers och racekattar? där har du nästan dom saknade hkr´en. Ett annat drev var inte många dollar + edelbrocks CAI så bör du bli stans däckhandlares populäraste kund. Den Mustagen som jag monterade kitet på var helt underbar inget tjut inget skrammel och ett underbart vrid blev det. Den blev en riktig slepper:

Du hade väl headers och racekattar? där har du nästan dom saknade hkr´en. Ett annat drev var inte många dollar + edelbrocks CAI så bör du bli stans däckhandlares populäraste kund. Den Mustagen som jag monterade kitet på var helt underbar inget tjut inget skrammel och ett underbart vrid blev det. Den blev en riktig slepper:

headers har jag, och ett catbacksystem från magnaflow. men ska man sen ha CAI och sen en större bränsle pump så kostar det ca 6400 för kittet