Jump to content

Stolar 66/67/68


rg372

Recommended Posts

Har haft problem med klädseln till min 67á jag också, hade tydligen 68 stolar i den så 67 klädseln jag hade passade ej. Fick helt enkelt köpa 68 klädsel istället tills jag skaffat fram rätt stolar...

68 stolar och framåt har lite större klädslar än 67 och bakåt. Dock passar sitt dynorna hyffsat mellan 67-68 men ej rygg delen!!! Troligen borde en 67 klädsel gå på en 66 men är ej riktigt hundra säker! Trots allt blir nog slut resultatet snyggast med rätt årsmodell på klädsel/stoppning till rätt årsmodell på stol...

Häftigt med en Mustang HGV, helt klart annorlunda! Har du några bilder på den? Såg annonsen på blocket jag också och blev lite sugen men har tyvärr bara tid för en Mustang just nu..

/Schröder

Link to comment
Share on other sites

Hei, takk for svar! -jag har fått upplyst at stommen til 66 og 67 er lika, så då går jag for -67 stolar och dørrsidor, det er jo ingen orginalbil presis....men jag har tyverr inga bilder på den annat enn dom som annonsen bestod av.

En kille med en rød -69 fastback her inne på forumet sa at han hade eid bilen for några år sen, och at han hadde lite bilder och historia om bilen.

Det vore ju mycket roligt at se dom her inne :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jag har en -68, hgv :) ,den som stod annonserad på blocket, der var -70 mod stolar. Jag vil ha korta ryggstød och har två från -66 stående hemma....

Häftigt! Såg annonsen och var faktiskt på G att kontakta säljaren men insåg att jag inte har ekonomi, kunskap, plats eller pengar för att köra 2 parallella projekt.

Hoppas det går bra med bilbygget 8)

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Jodå, sakta men sikkert, driver fortfarande och plockar ned :D motorn har plockats ned for och packas om, har portat toppene lite och satt i en Lunati Woodoo kam, (61001) och AOD lådan fått et shiftkit. Karossen behøver svetsas lite her och der, ingen rost men många hål etter et långt liv och många egare.....

Så jag blir nog inte arbetsløs på et tag :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...