Jump to content

Om gt500


matteponken

Recommended Posts

Tjena!

Satt och kollade på lite Shelby gt500 bilar och blev lite fundesam om en sak.

Kan någon förklara varför en del bilar har och andra inte har shelby plåten mitt på instbrädan. Jag menar det är vell inget som man plockar bort om man köper en shelby gt 500.

Har också hört något om att det skulle finnas 2 varianter av dessa bilar en som ford själva spottade ut och en som Shelby själv gjorde och då skulle Shelbys bil ha denna plåt på instbrädan. Skulle också skilja på motorerna????

Kanske någon som vet?

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Satt och kollade på lite Shelby gt500 bilar och blev lite fundesam om en sak.

Kan någon förklara varför en del bilar har och andra inte har shelby plåten mitt på instbrädan. Jag menar det är vell inget som man plockar bort om man köper en shelby gt 500.

Har också hört något om att det skulle finnas 2 varianter av dessa bilar en som ford själva spottade ut och en som Shelby själv gjorde och då skulle Shelbys bil ha denna plåt på instbrädan. Skulle också skilja på motorerna????

Kanske någon som vet?

Shelby-plåten mellan utblåsen är något folk skaffat själva från shelbyperformanceparts... :-)

Visst är den ball? Gäller att passa på meda carroll lever... den är ju signerad!

Link to comment
Share on other sites

GT500a ägare får beställa sina "dash-plaques" från Shelby, men de specialvarianter som Shelby bygger om, dvs GT500KR och Super Snake får sina monterade på plats.

Även Shelby GT får sin monterad på plats, men signaturen på denna är inte handskriven.

Kostnaden för denna signering går till välgörande ändamål!

Och ja, jag har den... 8)

/Nicke

Link to comment
Share on other sites

GT500a ägare får beställa sina "dash-plaques" från Shelby, men de specialvarianter som Shelby bygger om, dvs GT500KR och Super Snake får sina monterade på plats.

Även Shelby GT får sin monterad på plats, men signaturen på denna är inte handskriven.

Kostnaden för denna signering går till välgörande ändamål!

Och ja, jag har den... 8)

/Nicke

Du skriver de bilar som shelby bygger om?

Han bygger allts inte alla bilarna utan han bygger bara Spesialarna.

Var byggs då de "vanliga" GT500 bilarna? Av Ford själva eller???

Link to comment
Share on other sites

GT500a ägare får beställa sina "dash-plaques" från Shelby, men de specialvarianter som Shelby bygger om, dvs GT500KR och Super Snake får sina monterade på plats.

Även Shelby GT får sin monterad på plats, men signaturen på denna är inte handskriven.

Kostnaden för denna signering går till välgörande ändamål!

Och ja, jag har den... 8)

/Nicke

Du skriver de bilar som shelby bygger om?

Han bygger allts inte alla bilarna utan han bygger bara Spesialarna.

Var byggs då de "vanliga" GT500 bilarna? Av Ford själva eller???

japp

Link to comment
Share on other sites

Ford har ju också en Shelby GT som inte är en riktig shelby, den har väl 50hp mer och lite annat trams, men inget som höjer den nämnvärt över en vanlig GT.

Så om du ser en väldigt billig Shelby utan namnteckningen på brädan så är det troligtvis en sådan, och inget värt att lägga några extra pengar på.

Link to comment
Share on other sites

Ford har ju också en Shelby GT som inte är en riktig shelby, den har väl 50hp mer och lite annat trams, men inget som höjer den nämnvärt över en vanlig GT.

Så om du ser en väldigt billig Shelby utan namnteckningen på brädan så är det troligtvis en sådan, och inget värt att lägga några extra pengar på.

Det stämmer inte riktigt... Shelby GT byggs om av Shelby och har "dash-plaquen" monterad därifrån...

Så den är väl på så sätt mer en riktig Shelby än Shelby GT500, som ju faktiskt inte varit i närheten av Shelby Automobiles innan leverans till kund...

Jo, det satt hårt åt att skriva det där! :oops:

Dessutom vill jag nog absolut påstå att en Shelby GT kommer att hålla värdet betydligt bättre än en vanlig GT!

/Nicke

Link to comment
Share on other sites

Ford har ju också en Shelby GT som inte är en riktig shelby, den har väl 50hp mer och lite annat trams, men inget som höjer den nämnvärt över en vanlig GT.

Så om du ser en väldigt billig Shelby utan namnteckningen på brädan så är det troligtvis en sådan, och inget värt att lägga några extra pengar på.

Som Nicke skriver så är det just Shelby som gör själva modifieringarna på Shelby GT, CS6, KR och Super Snake. MEN det finns även Official Shelby Mod Shops som har samma behörighet för detta. Dock så kostar den behörigheten FLIS men samtidigt så garanteras man alla potentiella kunder i sitt område. Vi försöker nämligen få hela South-East District då vi har allt som krävs...utan ett par milj kr då ;)

F.ö. Så har Shelby GT annan front, stripes, bumper och lite annat skoj, och den var inte sååå mycket dyrare än en standard GT så det var ett billigt alternativ för att komma in i en äkta Shelby.

Vi har faktiskt en Shelby GT med Hellion Turbokit inne i verkstan just nu faktiskt ska få lite uppdaterat chassi, bromsar och lite annat skoj.

Link to comment
Share on other sites

Okej! lät lite rörigt det dära. men om jag fattar det rätt så har just själva Shelby GT500 inte varit i närheten av Shelby Automobiles.

Om man vill ha en bricka på dachen så får man helt enkelt beställa en sådan.

De bilar som kommer från Shelby Automobiles är då de bilar som har blivet modifierade dvs bla GT500KR och de får då bla brickan på dachen.

Varför jag undrar detta är för att en bekant har en Shelby GT500 Cab 07:a 5.4L kompressor utan bricka på dachen.

I och med ingen bricka så blev jag tveksam på att denna bil kom från Shelby Automobiles utan jag ville tro att den var gjord hos typ Ford själva.

Rätta mig om jag har fel

Link to comment
Share on other sites

Okej! lät lite rörigt det dära. men om jag fattar det rätt så har just själva Shelby GT500 inte varit i närheten av Shelby Automobiles.

Om man vill ha en bricka på dachen så får man helt enkelt beställa en sådan.

De bilar som kommer från Shelby Automobiles är då de bilar som har blivet modifierade dvs bla GT500KR och de får då bla brickan på dachen.

Varför jag undrar detta är för att en bekant har en Shelby GT500 Cab 07:a 5.4L kompressor utan bricka på dachen.

I och med ingen bricka så blev jag tveksam på att denna bil kom från Shelby Automobiles utan jag ville tro att den var gjord hos typ Ford själva.

Rätta mig om jag har fel

Den är tillverkad av Ford, men räknas som en äkta Shelby. Den kan därmed registreras i det världsomfattande Shelby-registret. Precis som många av de Shelbys som tillverkades i slutet på 60-talet...

Link to comment
Share on other sites

Okej! lät lite rörigt det dära. men om jag fattar det rätt så har just själva Shelby GT500 inte varit i närheten av Shelby Automobiles.

Om man vill ha en bricka på dachen så får man helt enkelt beställa en sådan.

De bilar som kommer från Shelby Automobiles är då de bilar som har blivet modifierade dvs bla GT500KR och de får då bla brickan på dachen.

Varför jag undrar detta är för att en bekant har en Shelby GT500 Cab 07:a 5.4L kompressor utan bricka på dachen.

I och med ingen bricka så blev jag tveksam på att denna bil kom från Shelby Automobiles utan jag ville tro att den var gjord hos typ Ford själva.

Rätta mig om jag har fel

Stämmer att just den är helt och hållet tillverkad av Ford. Men däremot var Shelby Automotives med och utvecklade bilen, därför står det inte enbart SVT på den utan även Shelby.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...