Jump to content

Featured Replies

  • Author
comment_80101
HEJ.

DU BÖR INTE ÄNDRA RULLOMKRETSEN PÅ DÄCK,

BÖR VARA NÄRA SAMMA SOM I ORIGINALPAPPER,

OMVANDLA ALLTID DÄCK STORLEK SÅ ATT DET

HÅLLER SAMMA YTTEROMKRETS, FÄLGEN STYR

FÖR VILKEN DÄCKSTORLEK SOM PASSAR. ;)

Original är för smalt. Men nu fick jag tag i billiga däck som går att leka upp (om de nu passar) och då spelar inte rollomkrets så stor roll, huvudsaken är dom inte tar i nånstans.

comment_80398

Varför inte bara köra med bredare fälgar men orginal tum

och sänka bilen. :?:

För ju större däck du har ju långsamare bil får du visserligen har

du mycke pållar i den men i alla fall. :P

Jag menar att om du har 16 tum orginal så är ju bilen växlad för

16 tum byter du då till T;ex 20 tum så händer det saker, du påverkar

accelerationen negativt. :roll:

( samma sak fast omvänt med mindre fälgar )

MVH Lasse. 8)

  • Author
comment_80422
Varför inte bara köra med bredare fälgar men orginal tum

och sänka bilen. :?:

För ju större däck du har ju långsamare bil får du visserligen har

du mycke pållar i den men i alla fall. :P

Jag menar att om du har 16 tum orginal så är ju bilen växlad för

16 tum byter du då till T;ex 20 tum så händer det saker, du påverkar

accelerationen negativt. :roll:

( samma sak fast omvänt med mindre fälgar )

MVH Lasse. 8)

Jo jag har 17" R-räck på nu med låg profil. Men fick tag i billiga 275or som jag tänkte ha att rita lite med samt köra på gatan. Det är inte så kul att ligga o köra längre sträckor med r-däcken heller då de slits ut väldigt fort

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...