Blozzard August 28, 2009 Report August 28, 2009 Som topic, hur höga däck får man plats med innan det börjar ta i?Fick tag i 275/55/17 billigt men de såg lite väl stora ut. Dom är ju 29" höga då och de är ju frågan hur de sitter Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 28, 2009 Report August 28, 2009 HEJ.DU BÖR INTE ÄNDRA RULLOMKRETSEN PÅ DÄCK,BÖR VARA NÄRA SAMMA SOM I ORIGINALPAPPER,OMVANDLA ALLTID DÄCK STORLEK SÅ ATT DETHÅLLER SAMMA YTTEROMKRETS, FÄLGEN STYRFÖR VILKEN DÄCKSTORLEK SOM PASSAR. Citera
Blozzard August 30, 2009 Author Report August 30, 2009 HEJ.DU BÖR INTE ÄNDRA RULLOMKRETSEN PÅ DÄCK,BÖR VARA NÄRA SAMMA SOM I ORIGINALPAPPER,OMVANDLA ALLTID DÄCK STORLEK SÅ ATT DETHÅLLER SAMMA YTTEROMKRETS, FÄLGEN STYRFÖR VILKEN DÄCKSTORLEK SOM PASSAR. Original är för smalt. Men nu fick jag tag i billiga däck som går att leka upp (om de nu passar) och då spelar inte rollomkrets så stor roll, huvudsaken är dom inte tar i nånstans. Citera
turboputte85 September 4, 2009 Report September 4, 2009 hej,har en gt 01 och har 275,40,19 bak och fram har jag 245,45,19, de tar bara i när jag kör i ett gupp,dock får jag ha en gps för att se vilken hastighet jag kör i då hastighetsmätaren visar 8-9 km för lite.Mvh Patrik Citera
Peter /Cobra September 4, 2009 Report September 4, 2009 Kanske kan bli svårt då om inte det är väldigt olika offset, som kan göra lite extra utrymme för trådskaparen?http://www.dack.tk/ Citera
Lassemålare CMC 2071 September 4, 2009 Report September 4, 2009 Varför inte bara köra med bredare fälgar men orginal tumoch sänka bilen. För ju större däck du har ju långsamare bil får du visserligen hardu mycke pållar i den men i alla fall. Jag menar att om du har 16 tum orginal så är ju bilen växlad för16 tum byter du då till T;ex 20 tum så händer det saker, du påverkaraccelerationen negativt. ( samma sak fast omvänt med mindre fälgar )MVH Lasse. Citera
Blozzard September 5, 2009 Author Report September 5, 2009 Varför inte bara köra med bredare fälgar men orginal tumoch sänka bilen. För ju större däck du har ju långsamare bil får du visserligen hardu mycke pållar i den men i alla fall. Jag menar att om du har 16 tum orginal så är ju bilen växlad för16 tum byter du då till T;ex 20 tum så händer det saker, du påverkaraccelerationen negativt. ( samma sak fast omvänt med mindre fälgar )MVH Lasse. Jo jag har 17" R-räck på nu med låg profil. Men fick tag i billiga 275or som jag tänkte ha att rita lite med samt köra på gatan. Det är inte så kul att ligga o köra längre sträckor med r-däcken heller då de slits ut väldigt fort Citera
Lassemålare CMC 2071 September 5, 2009 Report September 5, 2009 275or det är häftigt kommer säkert att se bra ut men bara bak ellerska du ha dom runt om. Själv funderar jag på 255 fram och 305 bak men tvekar lite påbakdäcken. MVH Lasse. Citera
Arild Grønnevik September 7, 2009 Report September 7, 2009 Jeg har en kompis som kjører 305 bak, Cobra R -95 felger, 10,5 x17" og det fungerer fint Dette er en 1995 Mustang GT. Citera
Recommended Posts