Jump to content

Min 93a


Cryssarn

Recommended Posts

kan ha varit jag, var den vit? tack så mycket :)

missförstår jag sidan helt eller är delarna till turbomodellen? :roll:

skulle gärna konvertera till en V8, men har inte riktigt kunskap eller plats för det. går det att lämna in den någonstans för ett sånt jobb? dum fråga kanske, men ändå ;)

Link to comment
Share on other sites

Tack :) Jo, ok. Försökt leta lite men inte hittat så mycket av värde. Söker kanske på fel grejer?

Historia? Då ska vi se. Det är flyttgods, ägaren innan denna var tydligen med i Mustang Klubben, motorn har inga läckage och går väldigt bra. Endast sommarkörd (givetvis) och har gått ca 17k mil.

Är kommer lite länkar med bilder, hoppas det inte är emot några regler.

http://img140.imageshack.us/i/dsc00041sgd.jpg/

http://img181.imageshack.us/i/dsc00044w.jpg/

http://img297.imageshack.us/i/dsc00042uwq.jpg/

http://img76.imageshack.us/i/dsc00045w.jpg/

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det är ju min gammla LX, hoppas verkligen att du

tar hand om den, ägarna efter mig och innan dig

har inte varit snälla mot den. :cry:

Jag var klar med hela bilen 2005, servad med

massor av nytt och helrekondad plus lackförseglad,

det fanns inget som var trasigt då jag sålde den. ;)

Den har inte varit ensam under den tid jag ägde

LX Musse, den hade alltid någon att prata med. 8)

Link to comment
Share on other sites

På vilket sätt menar du att dom inte tagit hand om den? Är det något viktigt jag borde veta om innan det går sönder? :( Hade du den innan han som jag köpte den av, eller var det tidigare? Blev lite orolig nu.

Ska ta och vaxa+polera den här nu i helgen, samt byta olja, filter och tändstift. Men om det är din gamla kanske du har åsikter om dethär med att klämma fram mer hästar ur den? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Du får inte tro att jag menade att den mekaniska delen

som var förstörd, jag menade egentligen bara att jag

var väldigt noga med allt skulle vara tipp topp då jag

ägde den. :?

Tror inte du behöver byta några stift däremot olja och

filter, det är lite kul att handla stift iofs då man handlar

8 stycken till en 4a det är ju en twin spark motor. 8)

Stiften som jag satte i skulle bytas efter ca 10.000mil

jag kan tänka mig att du skulle byta tändkablar i alla

fall, dessa är mycket känsliga och kan få motorn att

gå lite illa när dom blir äldre. ;)

Glömde att skriva, någon mer väl servad LX med 4a

får du leta efter, troligen problemfri livet ut, fick du

med alla papper till den det finns (fanns) i en pärm. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ring och fråga förra ägarna om pärmen, vi som har hängt med på forumet har ju läst och sett Lars otroliga arbete han har lagt ner på bilen.

Tidigare ägare står på regbevsiset, sen är det bara eniro.se och sen ringa runt :)

Superfin bil och hoppas du fortsätter ge den samma omtanke som den fick av våran forumsguru.

Link to comment
Share on other sites

Tjena, ska höra med honom när jag hämtar ut dom andra fälgarna.

Jag ska ta väl hand om den, älskar Mustanger och detta är ju min första :roll: Får se om jag hinner hitta någon bra sida med tips/delar så jag kan få ut lite extra häst ur den innan säsongen är slut 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...