Jump to content

Sufletten segar upp


Palle W

Recommended Posts

Mustang GT -01

Sufletten går oerhört segt upp, men motorn verka jobba för fullt.

Den kommer inte heller ända fram till fästet i vindruta, utan jag måsta dra den på plats.

Tillbaka ner, går den snabbt, som tidigare.

Vad kan ha hänt?

Var börja felsöka?

Vet inte hur tekniken funkar för att köra upp sufletten.

Tack på förhand för tips

Palle Wiberg

Link to comment
Share on other sites

Smörj alla leder i cabbstälningen.

Gjorde sussen på min när den började bli lite seg på att gå upp.

Smörjde med kedjeolja till motorcykelkedjor, suger sig in i lederna och blir sen fett liknade där och ligger kvar länge innan man får smörja igen. Gillar specielt Motorex kedjeolja själv men inte så många som säljer. Men finns ju fler som fungerar.

tekniken hur cabben kommer upp är en pump som pumpar olja till 2st hydralkolvar, mycket lättare för kolvarna att dra ner taken än när dom ska knuffa upp taket igen. och ännu tyngre blir det när lederna är torra och kärvar i cabbstälningen.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej igen

Jag vill informera att orsaken till min sega suflett var brist på hydralolja i systemet.

Efter påfyllning av olja och även uppsmörjning i lederna, så fungerar allt bra nu.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Hej.

Har samma problem med min och det är med största sanolikhet hydraloljan som är slut. Vet att läcka kan finnas men tänkte att om jag fyller på så är läckan lättare att hitta och jag slipper riva ner allt.

Hur gjorde du för att fylla på hydraloljan? Fyllde du genom anslutningarna till hydralpumpen?

Hälsningar

Eric

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Har samma problem med min och det är med största sanolikhet hydraloljan som är slut. Vet att läcka kan finnas men tänkte att om jag fyller på så är läckan lättare att hitta och jag slipper riva ner allt.

Hur gjorde du för att fylla på hydraloljan? Fyllde du genom anslutningarna till hydralpumpen?

Hälsningar

Eric

Hej Eric!

Jag lämnade min Mustang på service, så jag vet inte så mycket om hur påfyllningen gick till.

Nu har det funkat bra hela sommaren, tror inte det läcker.

Kanske är det så att det var ont om olja då jag köpte den, och viss del förbrukas ju naturligt.

Hälsningar

Paul

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...