Thomas Ladö September 7, 2009 Report September 7, 2009 Hej!Jag känner att min Holley 4160 600cfm behöver mer bensin när sekundärsidan är öppen. Någon som har erfarenhet av att konvertera modellen till 4150 så jag kan ha lösa munstycken på sekundärplattan?Detta är kitet som jag pratar om:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Holley-3 ... .m20.l1116/Thomas Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 7, 2009 Report September 7, 2009 Hej.Det är egentligen inte något problem då förgasarna äri stort samma, Chilton har en kannonbra bok om just detta, Hansen säljer den. Holley har mycket om detta, jag har skannat matrialpå svenska som kanske kan vara matnyttigt för dig. Skicka ett mail till mig så skall jag leta upp det jaghar skannat på engelska o svenska. Ett problem med allt detta är att Holley inte säljer (exporterar) annat än kompletta förgasare, tristtyckte jag då jag försökte köpa en ny spjällplattafrån Holley till min nya förgasare. NEJ sa Holley det går inte, tur att man har en Musseväni Texas, han löste mitt problem på ett smidigt sätt. Citera
Thomas Ladö September 7, 2009 Author Report September 7, 2009 Hej!Då ser jag med spänning fram emot att uppgradera och som jag förstår är det ett kanonsätt att "tunea" 4160 förgasaren. Jag ser att Hansen Racing tar 875kr för ett kit.Jag kan passa på att fråga vilken storlek det bör vara på sekundära munstycken? Mina primära munstycken är 68 (orginal 66).Jag har mejlat till dig Lars så du får gärna skicka scannat material./Thomas Citera
matteponken September 8, 2009 Report September 8, 2009 Hejsan!Jag har bla detta kitt till salu för mindre pengar än vad Hansson tar kopierade annonsen och la den nedanPS jag har nog sett din bil nere i Lödde på Tisdagarna, kör själv Blå 65:a cabbe med blå inredningBorttaget. Annonser ska föras in på avsett ställe. / NenneHär är en länk till annonsen: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=18820 Citera
Thomas Ladö September 8, 2009 Author Report September 8, 2009 Hej!Tack för tipset, men jag har redan gjort en beställning. Jag undrar dock om du märkte någon skillnad när du uppgraderade din förgasare? Vilka munstycken använde du?Jag har förresten precis laborerat med Holley pump cams och "satan i gatan" vilken skillnad det kan vara. Tisdagsträffarna är verkligen en härlig folkfest - trevliga människor och fantastiska bilar. Hälsningar, Thomas Citera
matteponken September 8, 2009 Report September 8, 2009 Hej!Tack för tipset, men jag har redan gjort en beställning. Jag undrar dock om du märkte någon skillnad när du uppgraderade din förgasare? Vilka munstycken använde du?Jag har förresten precis laborerat med Holley pump cams och "satan i gatan" vilken skillnad det kan vara. Tisdagsträffarna är verkligen en härlig folkfest - trevliga människor och fantastiska bilar. Hälsningar, ThomasDet här var nya grejor i kartong som jag ej har testat. Sålde min 600 vac förgasaren och dessa grejjor har blivit över. Köpte i stället en ny Demon 570 till mitt nya motorbygge.Vi kanske ses i Lödde nästa sommarmvh Mats Citera
Recommended Posts