Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Dom flesta "budget modsen är gjorda"

MAC CAI

Accufab Single blade throttle body

Bassani Stainless X-Pipe och Aft-Cat

Steeda 2,8 pulley

Diablo Tune

Eibach sänkt

Steeda Tri Ax Shifter

IRS Brace

I vinter skall jag styva upp chassiet lite och försöka få bort "Wheel Hop" , irriterande som sjutton.

Skall även byta koppling till en starkare inför framtida effekt uppgradering.

Whipple 3,4 L med Crusher Inlet vore nog kul eller varför inte ett Hellraiser turbo kit :twisted: , men det fär vänta något år :D

Hehe, 800 - 1100 Hk på bakhjulen blir nog lite för mycket för mig samt jag gillar temperamentet med en kompressor, massor med vrid direkt.

Sedan är det betydligt enklare tror jag att bara konvertera till en Whipple.

Prisskillnaden är också betydande.

Hehe, 800 - 1100 Hk på bakhjulen blir nog lite för mycket för mig samt jag gillar temperamentet med en kompressor, massor med vrid direkt.

Sedan är det betydligt enklare tror jag att bara konvertera till en Whipple.

Prisskillnaden är också betydande.

Jag håller med, har haft min bil i 2 månader nu och sitter redan och suktar efter en Whipple.Har ungefär samma BPU som du just nu.

Borde kunna bli billigare om man köper kompressor+förlängare här hemma(från tex Enem som är åf för Lysholm) och resten från staterna.

Är dock grymt nöjd med bilen,som natt och dag prestanda mässigt mot min gamla C5,a

Vad menar du med förlängare ?

Vad kostar kompressorn i sverige ?

ett färdigt kit ligger runt ca 34000:- om man slipper en del grejor som kan öka kostnaden med ca 30% hehe :twisted:

Är så jävla sugen nu kanske får hämta den på fredag med lite tur !!!

har bilen full med godis som ska sättas på i vinter men sugen på 2.3 whippel !!!! måste spara i vinter men skotern vill ju också ha sina grejor :lol: !!

Kompressorn säljs utan "arm" som man köper extra efter den längd man behöver.En 2300AX kostar 21000:- hos Enem,armen kostar mellan 3500-5800:- beroende på längd och ett remhjul tar dom 1500:- för.

Alltså ca 26-28000: för allt.Alla priser finns i deras webbkatalog.

http://enem.se/

Det där var ju intressant helt klart !!

Samma pris som i usa så det är ju fint.

sen kan man beställa övriga mods från USA som du sa ! vi kanske kan gå ihop å köpa 3-4 st så kanske vi får bättre pris :twisted::?: