Jump to content

Featured Replies

• 2 weeks later...
comment_81710

Dom flesta "budget modsen är gjorda"

MAC CAI

Accufab Single blade throttle body

Bassani Stainless X-Pipe och Aft-Cat

Steeda 2,8 pulley

Diablo Tune

Eibach sänkt

Steeda Tri Ax Shifter

IRS Brace

I vinter skall jag styva upp chassiet lite och försöka få bort "Wheel Hop" , irriterande som sjutton.

Skall även byta koppling till en starkare inför framtida effekt uppgradering.

Whipple 3,4 L med Crusher Inlet vore nog kul eller varför inte ett Hellraiser turbo kit :twisted: , men det fär vänta något år :D

comment_81714

Hehe, 800 - 1100 Hk på bakhjulen blir nog lite för mycket för mig samt jag gillar temperamentet med en kompressor, massor med vrid direkt.

Sedan är det betydligt enklare tror jag att bara konvertera till en Whipple.

Prisskillnaden är också betydande.

comment_81748
Hehe, 800 - 1100 Hk på bakhjulen blir nog lite för mycket för mig samt jag gillar temperamentet med en kompressor, massor med vrid direkt.

Sedan är det betydligt enklare tror jag att bara konvertera till en Whipple.

Prisskillnaden är också betydande.

Jag håller med, har haft min bil i 2 månader nu och sitter redan och suktar efter en Whipple.Har ungefär samma BPU som du just nu.

Borde kunna bli billigare om man köper kompressor+förlängare här hemma(från tex Enem som är åf för Lysholm) och resten från staterna.

Är dock grymt nöjd med bilen,som natt och dag prestanda mässigt mot min gamla C5,a

• Author
comment_81751

Vad menar du med förlängare ?

Vad kostar kompressorn i sverige ?

ett färdigt kit ligger runt ca 34000:- om man slipper en del grejor som kan öka kostnaden med ca 30% hehe :twisted:

Är så jävla sugen nu kanske får hämta den på fredag med lite tur !!!

har bilen full med godis som ska sättas på i vinter men sugen på 2.3 whippel !!!! måste spara i vinter men skotern vill ju också ha sina grejor :lol: !!