September 13, 200915 yr comment_80885 ja exakt som rubriken lyder någon som vet annars kan ju alla som äger en 03-04 cobra göra ett inlägg. Jag gissar på 10-15st men vet inte
September 13, 200915 yr comment_80888 Grufman sitter på infot från vägverket Precis som han brukar uppdatera oss om läget med 05+ antalet
September 22, 200915 yr comment_81461 Nja,det är nog i alla fall 22st eftersom min är reggad som en vanlig Mustang.
September 22, 200915 yr comment_81463 Nja,det är nog i alla fall 22st eftersom min är reggad som en vanlig Mustang.jag sökte på chassienummer, då spelar det ingen roll hur det är reggat.
September 26, 200915 yr Author comment_81687 Den är i sverige nu ska hämta den till veckan Jävligt skönt !!! blir nån vecka före vintern nu sen är det bara ta fram Nytron å börna vidare
September 26, 200915 yr comment_81689 Kul med fler på forumet som har en Cobra.Har en 03 Triple Black Cab sedan förra hösten och är kalas nöjd.
September 27, 200915 yr Author comment_81695 Ok ja hoppas man blir nöjd men det är nog inget problem. Var det Benny som hämtade din d.gustafsson?
September 27, 200915 yr Author comment_81703 OK är bilen orginal eller har du några mods på den Funderar starkt på en whippel till sommaren
September 27, 200915 yr comment_81710 Dom flesta "budget modsen är gjorda"MAC CAIAccufab Single blade throttle bodyBassani Stainless X-Pipe och Aft-CatSteeda 2,8 pulleyDiablo TuneEibach sänktSteeda Tri Ax ShifterIRS BraceI vinter skall jag styva upp chassiet lite och försöka få bort "Wheel Hop" , irriterande som sjutton.Skall även byta koppling till en starkare inför framtida effekt uppgradering.Whipple 3,4 L med Crusher Inlet vore nog kul eller varför inte ett Hellraiser turbo kit , men det fär vänta något år
September 27, 200915 yr comment_81712 eller varför inte ett Hellraiser turbo kit , men det fär vänta något år klart du ska satsa på turbo!
September 27, 200915 yr comment_81714 Hehe, 800 - 1100 Hk på bakhjulen blir nog lite för mycket för mig samt jag gillar temperamentet med en kompressor, massor med vrid direkt.Sedan är det betydligt enklare tror jag att bara konvertera till en Whipple.Prisskillnaden är också betydande.
September 28, 200915 yr comment_81748 Hehe, 800 - 1100 Hk på bakhjulen blir nog lite för mycket för mig samt jag gillar temperamentet med en kompressor, massor med vrid direkt.Sedan är det betydligt enklare tror jag att bara konvertera till en Whipple.Prisskillnaden är också betydande.Jag håller med, har haft min bil i 2 månader nu och sitter redan och suktar efter en Whipple.Har ungefär samma BPU som du just nu.Borde kunna bli billigare om man köper kompressor+förlängare här hemma(från tex Enem som är åf för Lysholm) och resten från staterna.Är dock grymt nöjd med bilen,som natt och dag prestanda mässigt mot min gamla C5,a
September 28, 200915 yr Author comment_81751 Vad menar du med förlängare ? Vad kostar kompressorn i sverige ? ett färdigt kit ligger runt ca 34000:- om man slipper en del grejor som kan öka kostnaden med ca 30% hehe Är så jävla sugen nu kanske får hämta den på fredag med lite tur !!! har bilen full med godis som ska sättas på i vinter men sugen på 2.3 whippel !!!! måste spara i vinter men skotern vill ju också ha sina grejor !!
September 29, 200915 yr comment_81776 Kompressorn säljs utan "arm" som man köper extra efter den längd man behöver.En 2300AX kostar 21000:- hos Enem,armen kostar mellan 3500-5800:- beroende på längd och ett remhjul tar dom 1500:- för.Alltså ca 26-28000: för allt.Alla priser finns i deras webbkatalog.http://enem.se/
September 29, 200915 yr Author comment_81779 Det där var ju intressant helt klart !! Samma pris som i usa så det är ju fint. sen kan man beställa övriga mods från USA som du sa ! vi kanske kan gå ihop å köpa 3-4 st så kanske vi får bättre pris
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.