Bobbe cmc 2103 September 15, 2009 Report September 15, 2009 Någon som har testat/vet något om dessa? Citera
Tommyax September 15, 2009 Report September 15, 2009 Här är en tråd om dem,,,http://sbftech.com/index.php/topic,20304.0.htmlLäs själv, av den sidan att dömma är det inget att ha verkar det som./Tommy. Citera
LasseS September 15, 2009 Report September 15, 2009 Jag förmodar att du ska ha toppar till 466:an Leta lite på det här forumet så får du lite negativa åsikter http://www.460ford.com/forum/Och här får du lite mer bilder och info på en frän Stockholmsmustang som hade ProComp toppar förra säsongen:http://forum.musclecars.nu/showthread.php?t=1899Tydligen så är själva aluminium toppen helt OK och är ett bra råämne, det har tydligen funnits många olika gjutningar på 385: topparna och det kan skilja på storlek i förbränningsrum och flödet stämmer sällan med uppgivna värden, så det är tydligen bäst att köpa dom "tomma" och plocka i egna ventiler osv. om man ska bygga en seriös motor. Kompletta så duger de säkert alldeles utmärkt som ersättning för slitna originaltoppar och med halva vikten mot originaltopparnaJag har sett ett par "konsum" toppar hos "min" motorbyggare och som aldrig mer skulle plocka ihop en motor med procomp prylar åt någon kund, vipparmsbultarna var sneda och för korta och en sprack innan moment uppnåtts, ventilerna hade olika längd och förbränningsrummen var olika t.ex. men de var ej CNC bearbetade i kanaler och förbränningsrum.Skulle jag ha ett par "billiga" toppar så skulle jag nog ta de här : http://www.summitracing.com/parts/FMS-M-6049-SCJA/ före ProCompMen de här är trevliga eller hur http://www.summitracing.com/parts/TFS-5450T802/ Citera
Bobbe cmc 2103 September 16, 2009 Author Report September 16, 2009 Tack för tipsen,ja det var väl det jag förstod efter ha surfat runt.Övervägande "billigt skit" är de flestas åsikt runt jordklotet.Så även om snålheten är mäktig så blir det antagligen mer bekymmer att få grejorna att lira rätt.Tack igen! Citera
Bobbe cmc 2103 September 16, 2009 Author Report September 16, 2009 Men de här är trevliga eller hur http://www.summitracing.com/parts/TFS-5450T802/Jotack,ska bara vinna på lotto först... Citera
LasseS September 16, 2009 Report September 16, 2009 Tittar man på Chribbas Mustang så tror jag nog att det är OK med ProComp lock om man har stor erfarenhet och ändå kommer att modifiera allt, men för oss vanliga dödliga som vill köpa grejer som fungerar direkt så är känns det nog tillförlitligare att köpa annat. Iochförsig så är väl det mesta från USA "halvfabrikat" men grejerna ska åtminstone hålla ihop Det är ju faktiskt en del som varit nöjda med ProComp men de har nog svårt att göra sig hörda Och de fungerar kanske helt ok som ersättning för gamla slitna originaltoppar. Citera
LasseS September 22, 2009 Report September 22, 2009 Om du nu vill ha topplock så kolla med ENGINE KIT RACING http://www.bestengineshop.se/ och som säljer toppar för 14900 paret. Bra att det finns en svensk firma med gott rykte som säljer Pro Comp, du kan kika på grejerna själv istället för att tänka på "halvsanningar" som skrivs på internet. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.