Jonasm October 5, 2009 Report October 5, 2009 Eller är de nån här som äger eller känner killen ? Tycker själv att de är ett DUKTIGT överpris.. http://www.blocket.se/gavleborg/Mustang ... m?ca=2&w=3 Citera
bj0rne October 9, 2009 Report October 9, 2009 Har man renoverat bilar förr så har man kanske förutfattade meningar men.....Verkar lite dyrt....kolla på bilen o se vad som följer med o vad som är gjort, kanske inte så dyrt som det verkar (tänk åxå på att det är skilllnad på dyrt och mycket pengar)/Björn Citera
Lassemålare CMC 2071 October 9, 2009 Report October 9, 2009 Det är ingen bil det är en wonnebie, skulle aldrig betala100 tusen för ett skal. men det är jag. MVH Lasse. Citera
CMC-49 October 10, 2009 Report October 10, 2009 ja det är väl lite i överkant:-fina 69 or har sålts för betydligt mindre pengar:-och problemet med nerplockade bilar är att det fattas alltid någon speciell del som antingen är dyr eller inte går att få tag på...Och ofta har objekten bytat ägare flera gånger och något försvinner vid varje ägar byte.Även om ägaren säger att den är komplett så är det inte alltid hela sanningen:-) Citera
Per Berglund October 10, 2009 Report October 10, 2009 Notera att det är en GT !!69 GT slår en Mach 1 i pris då det är ett högre "samlar värde" på dessa.Sista året för GT modellen!Ford släppte Mach 1 konceptet samma år och borde egentligen slutat sälja GT 1968Eftersom Mach 1 var nått nytt så sålde den som smör och GT hamnade i skymundan och det resulterade i väldigt låga produktions siffror.Därför har de ett högt pris idag.Vissa delar så som ett tanklock är nästan omöjligt att få tag på annat än begagnat. (kan ju hända någon börjat reproducera dom senaste åren ? )Utan att riktigt veta exakt så är min gissning att priset är rimligt bara allt stämmer. Citera
Janne Holm CMC1740 October 10, 2009 Report October 10, 2009 Spännande information Per så den har en "HT kaross" och blir en GT och sen kommer Mach I och slår världen med häpnad Fantastiskt vilka olika modeller som Mustangen funnits i vilket gör att det är den absolut mest spännande bilen att äga Undrar om hur många det skulle bli om man ville ha en av varje modell Citera
Per Berglund October 10, 2009 Report October 10, 2009 Hur menar du med din kommentar?GT fanns i alla kaross modellerhttp://home.comcast.net/~gt69registry/regphotos.htmlMach 1 var mer ett "färdigt" performance paket.GT var mer varierande men hade likt Mach 1 alltid V8 och "Heavy duty suspension" med främre och bakre krängningshämmare Citera
Janne Holm CMC1740 October 10, 2009 Report October 10, 2009 Hur menar du med din kommentar?GT fanns i alla kaross modellerhttp://home.comcast.net/~gt69registry/regphotos.htmlMach 1 var mer ett "färdigt" performance paket.GT var mer varierande men hade likt Mach 1 alltid V8 och "Heavy duty suspension" med främre och bakre krängningshämmareTja det var kanske inte så att som kanske kan missförstås att GT fanns självklart även bland cabbar HT osv utan en ren reflektion på övergången till Mach I skitbra svar eller hur Citera
Per Berglund October 10, 2009 Report October 10, 2009 Ja Mach 1 var ju ett sätt att försöka rädda den dalande försäljningen och den i sig sålde bra. Nästan 1 av 4 sålda var ju en Mach 1 så det blev en dussinbil i Mustang ögonGT hade redan slagit världen med häpnad med 1968 ½ GT 428 Finns ju 1 liknande GT 1969 till salu för den som har en tät plånbokhttp://www.barrett-jackson.com/application/onlinesubmission/lotdetails.aspx?ln=670&aid=284&pop=1Se inredning som så ofta på GT är enklast "Standard" möjlig. Citera
JohnB October 10, 2009 Report October 10, 2009 Ja Mach 1 var ju ett sätt att försöka rädda den dalande försäljningen och den i sig sålde bra. Nästan 1 av 4 sålda var ju en Mach 1 så det blev en dussinbil i Mustang ögonGT hade redan slagit världen med häpnad med 1968 ½ GT 428 Finns ju 1 liknande GT 1969 till salu för den som har en tät plånbokhttp://www.barrett-jackson.com/application/onlinesubmission/lotdetails.aspx?ln=670&aid=284&pop=1Se inredning som så ofta på GT är enklast "Standard" möjlig.MYCKET svårt att se att en 69 HT GT utan att en vet vilken motor som satt i från børjan, skulle kunne ha någon liknelse med en 69 GT Fastback 428 SCJ/ 4-speed Spesielt om en vet att 69 GT Fastback med 428 SCJ/ 4-speed bara er produserad i 50 eks Desutom. Den GT Ht som er til salu for 95K har ej haft nån 428 CJ/SCJ från børjan Men det kan du vel se av bildene John Citera
Nenne October 11, 2009 Report October 11, 2009 2V motor från början, i alla fall om bakre sandplåten är den rätta. Citera
Per Berglund October 11, 2009 Report October 11, 2009 MYCKET svårt att se att en 69 HT GT utan att en vet vilken motor som satt i från børjan, skulle kunne ha någon liknelse med en 69 GT Fastback 428 SCJ/ 4-speed Spesielt om en vet att 69 GT Fastback med 428 SCJ/ 4-speed bara er produserad i 50 eks Desutom. Den GT Ht som er til salu for 95K har ej haft nån 428 CJ/SCJ från børjan Men det kan du vel se av bildene JohnJohn självklart jämför jag aldrig med en 428!! Länken ovan var bara som ett roligt exempel hur extremt dyrt det kan bli.Ja får be hemskt mycket om ursäkt för mitt övertramp. Citera
JohnB October 11, 2009 Report October 11, 2009 MYCKET svårt att se att en 69 HT GT utan att en vet vilken motor som satt i från børjan, skulle kunne ha någon liknelse med en 69 GT Fastback 428 SCJ/ 4-speed Spesielt om en vet att 69 GT Fastback med 428 SCJ/ 4-speed bara er produserad i 50 eks Desutom. Den GT Ht som er til salu for 95K har ej haft nån 428 CJ/SCJ från børjan Men det kan du vel se av bildene JohnJohn självklart jämför jag aldrig med en 428!! Länken ovan var bara som ett roligt exempel hur extremt dyrt det kan bli.Ja får be hemskt mycket om ursäkt för mitt övertramp.[/quote:2u3y5mx5]Inget att be om ursäkt for Men det er lite enklare om en jamfør eplen med eplen og päron med päron John Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.