Jump to content

Recommended Posts

Jag har en -66 som jag skall byta p-ändar på. Men det passar inte, dom är cirka 2mm för smala, det blir lite väl mycket glapp. :( Är det någon som vet om dom är grövre på -67 och uppåt? (det är ett j--la hop kok av delar misstänker jag)

ULF

Har en uppsättning granadaspindlar och P-ändar som jag kan mäta upp vid tillfälle om du inte får något annat svar. Nån borde ju veta! :) Vet bara att det är skillnad på P-ändarna till granada...

Hej.

Som tidigare någon skrev så är det en väldig skillnad

på tappen för anslutning av styrled i spindeln på 6a

8a, har varit med om att korsa 67 spindlar med 65

6a P-ändar. :shock:

Tappen glappar ordenligt från 6a i spindeln, men det

går att dra åt om man lägger brickor, glappet är dock

obemärkt kvar och resultatet blir att tappen så småning

om går av. :shock:

Vi de tillfällen jag varit med om att dom gått av är när

dom blir ansträngda vid fullt rattutslag tex vid parkering,

får tacka någon där uppe för att det inte hänt under

färd. :);)

Det är också så att hela styrmekanismen från 6a är betydligt

klenare i jämnförelse med 8a delar, så det är helt rätt att

även den andra änden är klenare på P-ände d.v.s. den som

sitter i det s.k. juster röret. ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...