October 13, 200915 yr comment_82447 Jag har en -66 som jag skall byta p-ändar på. Men det passar inte, dom är cirka 2mm för smala, det blir lite väl mycket glapp. Är det någon som vet om dom är grövre på -67 och uppåt? (det är ett j--la hop kok av delar misstänker jag)ULF
October 13, 200915 yr Author comment_82471 Nej. det är samma diameter till 6:an som till 8:an. Det som skiljer är grovleken på materialet som är skruvad i klämhylsan.
October 20, 200915 yr Author comment_82547 Är det någon som vet,om granada spindeln har grövre p-ände?
October 20, 200915 yr comment_82549 Har en uppsättning granadaspindlar och P-ändar som jag kan mäta upp vid tillfälle om du inte får något annat svar. Nån borde ju veta! Vet bara att det är skillnad på P-ändarna till granada...
October 20, 200915 yr comment_82557 Hej.Som tidigare någon skrev så är det en väldig skillnadpå tappen för anslutning av styrled i spindeln på 6a8a, har varit med om att korsa 67 spindlar med 656a P-ändar. Tappen glappar ordenligt från 6a i spindeln, men detgår att dra åt om man lägger brickor, glappet är dockobemärkt kvar och resultatet blir att tappen så småningom går av. Vi de tillfällen jag varit med om att dom gått av är närdom blir ansträngda vid fullt rattutslag tex vid parkering,får tacka någon där uppe för att det inte hänt under färd. Det är också så att hela styrmekanismen från 6a är betydligtklenare i jämnförelse med 8a delar, så det är helt rätt attäven den andra änden är klenare på P-ände d.v.s. den somsitter i det s.k. juster röret.
October 21, 200915 yr comment_82614 Kanske du fått delar till den 6-cylindriga modellenFortfarande aktuellt inlägg, det är fritt fram att tro eller förkasta.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.