jackson cmc2249 October 13, 2009 Report October 13, 2009 Jag har en -66 som jag skall byta p-ändar på. Men det passar inte, dom är cirka 2mm för smala, det blir lite väl mycket glapp. Är det någon som vet om dom är grövre på -67 och uppåt? (det är ett j--la hop kok av delar misstänker jag)ULF Citera
ThomasFB October 13, 2009 Report October 13, 2009 Kanske du fått delar till den 6-cylindriga modellen Citera
jackson cmc2249 October 13, 2009 Author Report October 13, 2009 Nej. det är samma diameter till 6:an som till 8:an. Det som skiljer är grovleken på materialet som är skruvad i klämhylsan. Citera
jackson cmc2249 October 20, 2009 Author Report October 20, 2009 Är det någon som vet,om granada spindeln har grövre p-ände? Citera
Dr Frelin October 20, 2009 Report October 20, 2009 Har en uppsättning granadaspindlar och P-ändar som jag kan mäta upp vid tillfälle om du inte får något annat svar. Nån borde ju veta! Vet bara att det är skillnad på P-ändarna till granada... Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 20, 2009 Report October 20, 2009 Hej.Som tidigare någon skrev så är det en väldig skillnadpå tappen för anslutning av styrled i spindeln på 6a8a, har varit med om att korsa 67 spindlar med 656a P-ändar. Tappen glappar ordenligt från 6a i spindeln, men detgår att dra åt om man lägger brickor, glappet är dockobemärkt kvar och resultatet blir att tappen så småningom går av. Vi de tillfällen jag varit med om att dom gått av är närdom blir ansträngda vid fullt rattutslag tex vid parkering,får tacka någon där uppe för att det inte hänt under färd. Det är också så att hela styrmekanismen från 6a är betydligtklenare i jämnförelse med 8a delar, så det är helt rätt attäven den andra änden är klenare på P-ände d.v.s. den somsitter i det s.k. juster röret. Citera
ThomasFB October 21, 2009 Report October 21, 2009 Kanske du fått delar till den 6-cylindriga modellenFortfarande aktuellt inlägg, det är fritt fram att tro eller förkasta. Citera
Recommended Posts