Henke cmc 2171 October 20, 2009 Report October 20, 2009 Som topic. Vågar man borra ut det som sitter kvar utan att ta bort trumman o cylinder? Försökt med sk grispittar men utan lycka..Gäller hö bak trumma 65:a.Mvh HenkeNybliven ägare till en orange 65:a FB! Citera
Janne Holm CMC1740 October 20, 2009 Report October 20, 2009 Annars kan du köpa en ny hjulcylinder kostar bara 200kr hos hansen Citera
Henke cmc 2171 October 20, 2009 Author Report October 20, 2009 får nog bli en ny cylinder. Sitter den fast med mer än de två bultarna på baksidan? Tagit bort dom men den sitter som berget. svårt o mecka ordentligt när man har en ettåring med öroninflammation hemma.. Citera
CMC 1061 Berra October 20, 2009 Report October 20, 2009 Nej endast två bultar. Lite rost olja och lite knackande så släpper det säkert.Berra Citera
Henke cmc 2171 October 21, 2009 Author Report October 21, 2009 Har bestämt mig för att byta ut det mesta i bromsväg, då alla nipplar mm är sönderrostade. Så less på o dra sönder dessa. Vart köper jag "fördelningsblocket" som är fäst på bakaxeln? ( i sverige då..) Kollat på hansens,rolands o tonys kataloger men hittar det inte.. Är det något standard som man kan hitta på biltema? Citera
CMC 1061 Berra October 21, 2009 Report October 21, 2009 Du kan kolla med Sven Ulman. Om du bor i Stockholm. så finns det en firma som BBS. Bilreserdelshuset i Spånga. Är mycket kunniga innom bromsar. Tel 4457785. Fråga efter Anders Örming. Han är en bra problemlösare när det gäller bromsar.Annars tycker jag du ska ringa till Rolands mustang och prata med dom. Att kolla i kataloger är bra ibland men ring alltid och fråga. Det kan löna sig mer ibland.Berra Citera
Recommended Posts