Fanta October 20, 2009 Report October 20, 2009 Är ny på forumet men en fd CMC medlem, tror jag hade nr 690 på den tiden. Har kollat lite på 94-95 GT Cab på blocket men inte hittat någon i min prisklass Tycker om baklamporna på 94-95 och 5.0L motorn är ju klassiskt! En 94-95 Gt ligger runt 60-80tusen i pris? Jag tycker priserna skiljer så på bilarna på tex blocket, finns bla en -94 GT nybesiktigad för 62 000:- (Borde vara prisvärd?) och så finns den en -95 GT för 107 000:- Skiljer sig utrustning mycket? trim och däck kan dra iväg priset antar jag.någon som vet något om denna bil, ser skumt ut på bilregistret dock:http://www.blocket.se/jonkoping/Mustang ... ?ca=15&w=3Ps Lägger jag tråden fel så får ni flytta den till rätt plats Ds Citera
Pernolf cmc 558 October 20, 2009 Report October 20, 2009 Att det skiljer sig i pris beror nog mycket på att säljaren inte riktigt har hängt med, eller inte riktigt accepterar att priserna sjunkit som en sten på den här modellen.Tycker att det verkar som att det finns massor att välja på i prisklassen 70-80tusen, går säkert att pruta på det också.idag får man ju en 02 för en gissningsvis 110-120tusen. Själv så skulle jag aldrig köpa V6, heller aldrig utan fungerande A/C. Självklart ska en 94 och nyare ha skinnklädsel.Många resonerar som jag så allt annat drar nog ner priset rejält.vad ser skumt ut med bilen i länken? Citera
Fanta October 21, 2009 Author Report October 21, 2009 vad ser skumt ut med bilen i länken?Den är inte inreggad! men det står att det är besiktigad, borde det inte vara samma? drog ut från vägverket och där står att den aldrig har varit i trafik i Sverige?Jag sökte på 94-95 Mustang cab på blocket, fick 10st träffar, inga i GBG området dock. Och jag ger inte 85 000:- för en 94/95 Musse.. Men den som säker han finner När det gäller pris, är det dyrare med manuel eller automat? Citera
Per Berglund October 21, 2009 Report October 21, 2009 94/95 är lite udda modell med tanke på 5.0 motorn.Det är säkert en anledning till de låga prisernaJust 94-95 Cab är dessutom väldigt trista att köra då de flesta har fel bakaxelutväxling.Upplevs faktiskt tröttare än en gammal VOLVO.96+ med 4.6L är ett mycket bättre köp och även roligare/bättre att köra.Men har för mig att även där måste man kolla upp utväxlingen om man är intresserad av en pigg Mustang.Den går iochförsig att byta i båda fallen men det är dyrt.Man kan ju undra varför den inte är registreringsbesiktad så fråga säljaren om det.Går ju på X antal 1000kr att göra det också. Citera
Svedis October 21, 2009 Report October 21, 2009 Skulle kolla direkt med transportstyrelsen.privatimport, besiktigad men ej inreggad. Jag gissar att det är ett flyttgods? När man flyttar hem får man ta med sin bil på avsevärt enklare villkor än privatimport.Nästa ägare en skrotfirma! Har bilen råkat ut för något konstigt??Sedan ägd i 2 år av nuvarande ägare... Kolla noga mao.Lycka till Citera
Fanta October 21, 2009 Author Report October 21, 2009 Kolla noga mao.Lycka tillNej denna får jag stå över, känner att jag inte har den kunskapen för att köpa en sådan bil, för mycket som kan gå snett Tillägg:Nu fick jag svar av säljaren, att denna är reggad och i annonsen står det att den är besiktigad utan anmärkning, men att ägare nr två är en bilskrot kan jag inte förstå.. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.