Mmmange November 1, 2009 Report November 1, 2009 Jahapp, då blir man "gammal" i morgon då! Japp...fyller 40 så nu är man inte 30+ längre Ja, ja...jag gav mig själv en liten present....Betalade in 300:- och fyllde i formuläret. Så nu blir man äntligen fullvärdig medlem! Hurra!!! + att jag är medlem hela 2010 oxå!Jag hade "kalas" i går och fick massor med nyttigheter.. B.la. en öl-maskin, presentkort på biltema, en jättesåg och en värska klyvyxa från fiskars!! Hahaha, bara manliga presenter.Sen har jag beställt lite kataloger från b.la. Tonys Autoparts och lite andra ställen. Mmm lite kul höstläsning. Sen har jag bestämt mig för att ta Mussen till jobbet i morgon! Än så länge går det ju å köra.. Fast sen blir det till att sätta pyjamasen på henne... Fast helt lugnt blir det inte i vinter. Ny lack kommer det bli! samt en nogrann genomgång av motorn, typ kolla komp, byta packningar, slitdelar, renovera kylaren, ja, det "vanliga" om man säger så.Fast jag har ju 2 frågor som jag funderat på oxå...1) Är man helt ute och cyklar om man köper en ny gasare, typ Edelbrock 600ccm eller nåt liknande samt nytt (eller bättre beg.) insug (4port)... jag tänkte ju börja nånstans att leta lite lite mer ork i motorn (289 orginal med 2port, 3-pet automat)2) Finns det ingen Kickdown funktion på min bil (ja, som jag sa 289 med 3-pet automat 1967) för när jag gasar på och vill att den skall växla ner så....Nää... Det blir att "manuellt" växla ner till 2:an. Det kanske bara är så eller?3) JAg tycker min bil är lite vääl låg (se bilden) Fast jag ser väl ganska glad ut iallafall, eller ...så, jag undrar vad den förra ägaren kan ha gjort? visst, jag har bilen fullt med glada ungar, men den är sådär låg annars oxå. Jag har tagit bort "klossarna" från bakfädrarna så det gjorde liite skillnad. Man jag vill ha upp den lite högre både fram och bak änddå så proportionera blir bättre OCH att inte avgassystemet skrapar i hela tiden! Kanske skall införskaffa Hi-Jackers? Var ifrån isåfall..likaså framfjädrarna..de kanske bara är kapade eller? nåja, hoppas på bra svar här från nån snäll människa Citera
CMC 1061 Berra November 1, 2009 Report November 1, 2009 Grattis Mange. Och du är välkommen till klubben.Berra Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 2, 2009 Report November 2, 2009 Hej.Säger som Berra, välkommen och grattis, tänk om manfyllde 40 ändå. Citera
bosewallius November 2, 2009 Report November 2, 2009 Grattis,Såg just bilen bakom din. En liten loppa som man drar på sig.Måste finnas ett blixtlås i durken. Jämför med din bil och alla gladaminer.Bosse Citera
Mmmange November 4, 2009 Author Report November 4, 2009 Hahaha..ja precis! Tänkte inte ens på den där röda pluppen i bakgrunden... Ingen som har några bra svar på mina 3 frågor annars? Citera
Ronnie S November 4, 2009 Report November 4, 2009 Fråga 1: Någon annan som är bättre på detta med trimning får gärna fylla i, men jag tror inte att bara ett byte av insug och förgasare ger märkbart mer effekt. Man måste följa efter med en vassare kam, öppnare avgassystem osv för att få önskat resultat.Fråga 2: Visst ska det finnas kick-down. Börja med att kolla att vajern är hel (den ska bara hänga löst "i luften", utan hölje, och går mellan gaspedalen och en länk på växellådan (ute i motorrummet alltså). I den här tråden har Lars Oscarsson lagt in en bild på hur det ska se ut.http://forum.mustangclubsweden.org/view ... light=kickFråga 3: Det är inte säkert att framfjädrarna är kapade (även om det är tänkbart). Det finns kortare och hårdare fjädrar att köpa till våra Mustanger. Bladfjädrarna bak finns också att köpa i en massa olika varianter, en del med vända öglor i ändarna som ger en sänkt bil. Det kanske sitter något sådnat på din bil? Citera
Mmmange November 19, 2009 Author Report November 19, 2009 Fråga 1: Okej....men jag har ju ett 3" Magnaflow och kommer nog oxå inhandla headers inom kort...så andningen UTÅT är nog inga problem med , sen ska jag innan jag lyfter ur motorn (ja ja...det GÅR att köra fortfarande....vi har ju ingen snö än och i helgen ska de ju bli fint väder!) jo, så ska jag kolla komp och ev. vändkanter och är det bra så blir det nog bara en allmän översyn samt byte av samtliga packningar. Prioriteten i vinter blir nog att lacka om den, detgäller ju att passa på medans rosten änsålänge håller sig borta Ja...jag har max 0,001% rost på den, men lacken är sliten, så...Fråga 2: AHhh, lovely! Skönt att få så najs hjälp här! Japp det blir fixat i vinter nu när jag såg att det var felet! Tack tack!Fråga 3: Ska kolla det i vinter oxå...tror iallafall att de är kapade men som sagt...det finns ju en himla massa billiga delar till våra bilar så det blir nog nya bak och fram fjädrar oxå...Ja, just det...har ju fått lov att vara i det stora garaget på jobbet i vinter så man kan vara där i det starka ljuset, värmen, mycket stora ytor, tryckluft och massa roliga maskiner! så nu känns det riktigt bra! Dessutom är svågern mek. på Bilia (Volvo) och han skulle hjälpa mig att ta ur motorn för översyn, Har en kontakt som skall hjälpa att blästra insidan av huv och baklucka samt mindre delar (han har ju blästringsfirma). OCH en annan kontakt som är villig (och billig) att hjälpa mig med lacken! Japp, OCH nogrann! Sen är planerna att få till ett shysst ljud i bilen ochså...ja, och då jag jobbar i den branchen är det som man brukar säga: Själv är bäste dräng! Hmmm, kanske ska starta en ny tråd med lite bilder om allt detta.... Jag ÄR ju lite stolt över min rostfria pärla! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.