toyo November 7, 2009 Report November 7, 2009 Hej satte ignitor och tändspole på 302 70a med ny 12v kabel dragen från tändningsnyckeln. Provar att starta får ingen gnista men när man vrider av nyckeln tänder den till. Även provat direkt från batteriet till tändspolen och orginal sladden till tändspolen samma sak. Mätt tändninslås verkar ok. Är kopplatt efter ignitors chema. Sätter tillbaka orginal brytare, sladd går bilen. Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 7, 2009 Report November 7, 2009 Hej.Om du har som på min 70 en vit liten honkontackt somhänger i kablaget vid torpedväggen vänster, kabeln är i samma härva som el till oljetryck, vattentempgivare, här går även original motståndskabeln till tändspole. Anslut istället en ny kabel till den vita gummeradehon kontackten med en ABIKO hankontackt ochanslut istället den till tändspolen. På min 70a Mustang fungerar det och har gjort så en långtid, var bara medveten om att kabeln med den vitakontackten ligger på en säkring. Citera
Henke cmc 2171 September 3, 2010 Report September 3, 2010 Lars! Lånar tråden lite. Har även jag installerat en ignitor 1+flame thrower spole. Är det så att ignitorn SKA ha 12v hela tiden? Det har ju diskuterats flitigt på forumet att den TÅL 12v men inte att den behöver det för att fungera bra. Min bil går inge vidare efter installationen.. Sitter motsåndskabeln i min bil på samma sätt, mellan torpedvägg och tändspolen? 68:a 302:aSkulle ju vara skönt att slippa dra ny kabel hela vägen från tändningslåset. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 3, 2010 Report September 3, 2010 Hej.Det går att använda motståndskabel även till Ignitor, menbäst är att ta en helt ny kabel utan motstånd, du kanhämta ström från tändläget på startrelä, en av dom tunna kablarna, gul tror jag skall den vara, lätt att kolla Men det blir en konstig dragning av kabel den vägen, frånstartrelä, det är bättre att ta tändningsspänning under instrumentbrädan Citera
Henke cmc 2171 September 3, 2010 Report September 3, 2010 Blir till att ligga i fosterställning på förarsätet den här helgen också då..Tacka för snabbt svar! Citera
Henke cmc 2171 September 3, 2010 Report September 3, 2010 Var nere i garaget o mätte lite. Jag har 12v fram till kontatkten vid torpeden, 6v vid tändspolen.Iaf med motorn avstäng, vill inte väcka familjen. Om jag drar en ny kabel från topeden o skiter i resistorkabeln, får jag ju även 12v till tändspolen, pallar den det?? Hittar inget på pertronix hemsida som förklarar vilken spänning flamethrowern ska ha. Har googlat lite och alla säger olika.. Citera
mhdin September 4, 2010 Report September 4, 2010 Var nere i garaget o mätte lite. Jag har 12v fram till kontatkten vid torpeden, 6v vid tändspolen.Iaf med motorn avstäng, vill inte väcka familjen. Om jag drar en ny kabel från topeden o skiter i resistorkabeln, får jag ju även 12v till tändspolen, pallar den det?? Hittar inget på pertronix hemsida som förklarar vilken spänning flamethrowern ska ha. Har googlat lite och alla säger olika..Hej Henke!Titta på f-n, du har fått precis det problemet som jag hade. Jag hade 12v hela tiden.Fick oxå olika förslag från alla håll.Det står bara i papperet som du fick med att den ska ha 12v ground. Men bilen gick väl från början?Micke Citera
mhdin September 4, 2010 Report September 4, 2010 Sorry, det är till ignitorn som det står 12v ground.Spolen ingenting. Citera
Lemmy September 5, 2010 Report September 5, 2010 Var nere i garaget o mätte lite. Jag har 12v fram till kontatkten vid torpeden, 6v vid tändspolen.Iaf med motorn avstäng, vill inte väcka familjen. Om jag drar en ny kabel från topeden o skiter i resistorkabeln, får jag ju även 12v till tändspolen, pallar den det?? Hittar inget på pertronix hemsida som förklarar vilken spänning flamethrowern ska ha. Har googlat lite och alla säger olika..Du behöver en tändspole med 1,5 Ohm resistans om den ska palla det. Citera
Recommended Posts