Jump to content

Featured Replies

comment_83197

Hej satte ignitor och tändspole på 302 70a med ny 12v kabel dragen från tändningsnyckeln. Provar att starta får ingen gnista men när man vrider av nyckeln tänder den till. Även provat direkt från batteriet till tändspolen och orginal sladden till tändspolen samma sak. Mätt tändninslås verkar ok. Är kopplatt efter ignitors chema. Sätter tillbaka orginal brytare, sladd går bilen.

comment_83203

Hej.

Om du har som på min 70 en vit liten honkontackt som

hänger i kablaget vid torpedväggen vänster, kabeln är

i samma härva som el till oljetryck, vattentempgivare,

här går även original motståndskabeln till tändspole. :)

Anslut istället en ny kabel till den vita gummerade

hon kontackten med en ABIKO hankontackt och

anslut istället den till tändspolen. 8)

På min 70a Mustang fungerar det och har gjort så en lång

tid, var bara medveten om att kabeln med den vita

kontackten ligger på en säkring. ;)

  • 9 months later...
comment_97032

Lars! Lånar tråden lite. Har även jag installerat en ignitor 1+flame thrower spole. Är det så att ignitorn SKA ha 12v hela tiden? Det har ju diskuterats flitigt på forumet att den TÅL 12v men inte att den behöver det för att fungera bra. Min bil går inge vidare efter installationen..

Sitter motsåndskabeln i min bil på samma sätt, mellan torpedvägg och tändspolen? 68:a 302:a

Skulle ju vara skönt att slippa dra ny kabel hela vägen från tändningslåset.

comment_97038

Hej.

Det går att använda motståndskabel även till Ignitor, men

bäst är att ta en helt ny kabel utan motstånd, du kan

hämta ström från tändläget på startrelä, en av dom

tunna kablarna, gul tror jag skall den vara, lätt att kolla :?

Men det blir en konstig dragning av kabel den vägen, från

startrelä, det är bättre att ta tändningsspänning under

instrumentbrädan ;)

comment_97042

Var nere i garaget o mätte lite. Jag har 12v fram till kontatkten vid torpeden, 6v vid tändspolen.Iaf med motorn avstäng, vill inte väcka familjen. Om jag drar en ny kabel från topeden o skiter i resistorkabeln, får jag ju även 12v till tändspolen, pallar den det?? Hittar inget på pertronix hemsida som förklarar vilken spänning flamethrowern ska ha. Har googlat lite och alla säger olika..

comment_97053
Var nere i garaget o mätte lite. Jag har 12v fram till kontatkten vid torpeden, 6v vid tändspolen.Iaf med motorn avstäng, vill inte väcka familjen. Om jag drar en ny kabel från topeden o skiter i resistorkabeln, får jag ju även 12v till tändspolen, pallar den det?? Hittar inget på pertronix hemsida som förklarar vilken spänning flamethrowern ska ha. Har googlat lite och alla säger olika..

Hej Henke!

Titta på f-n, du har fått precis det problemet som jag hade. :evil:

Jag hade 12v hela tiden.

Fick oxå olika förslag från alla håll.

Det står bara i papperet som du fick med att den ska ha 12v ground. :wtf:

Men bilen gick väl från början?

Micke

comment_97080
Var nere i garaget o mätte lite. Jag har 12v fram till kontatkten vid torpeden, 6v vid tändspolen.Iaf med motorn avstäng, vill inte väcka familjen. Om jag drar en ny kabel från topeden o skiter i resistorkabeln, får jag ju även 12v till tändspolen, pallar den det?? Hittar inget på pertronix hemsida som förklarar vilken spänning flamethrowern ska ha. Har googlat lite och alla säger olika..

Du behöver en tändspole med 1,5 Ohm resistans om den ska palla det.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...