ht67 cmc 1502 March 15, 2004 Report March 15, 2004 Var monteras oljetrycksgivaren på en 351W? På Clevelanden satt den ju längst in mot torpedväggen i mitten på motorn. På Windsor ser det inte alls likadant ut... Citera
Gäst March 15, 2004 Report March 15, 2004 På vänster sida strax ovanför oljefiltret.Har du oljetryckmätare så måste du ha en förlängare för att få dit givaren Citera
ht67 cmc 1502 March 15, 2004 Author Report March 15, 2004 Förlängare? Jag har en Autometer med elektrisk givare. Förlängaren kanske följde med Autometern? Har för mig det låg lite olika delar i kartongen. Citera
Gäst March 15, 2004 Report March 15, 2004 Vet ej hur stor Autometers givare är men orginal är givaren ca 4-5cm i diameter.Samma givare som på de flesta Clevland som du vet hur den ser ut.Eftersom hålet i blocket sitter nära oljefiltret så tar givaren i oljefiltret.Orginal sitter det då en distans som är ca 7-8cm lång och dessutom vinklar givaren bort från oljefiltret.Autometers givare måste vara mindre än ca 2-3cm för att få plats utan distans.Ford givare för "oljelampa" är så stor och får plats utan distansen Citera
ht67 cmc 1502 March 15, 2004 Author Report March 15, 2004 Ahaa... Det var med ett litet vinklat rör vill jag minnas. Nu ska det nog lösa sig!Tack för hjälpen! Citera
Recommended Posts