Jump to content

Ny matta

joli001

Recommended Posts

Hej

Eftersom jag skall byta min matta i min Cougar -69 under vintern. Så lyfte jag på den gamla igår och då såg jag något som jag måste fråga om.

Det finns en "lucka" bakom passagerar stolen, kanske även på förar sidan (har inte tagit bort mattan där)

Vad har den för funktion ?

Hälsningar

Johan

Hej.

Hela bilen har klarat sig utmärkt ifrån rost. Eftersom den bara har gått 8900 mil sedan -69 så kanske det förklarar sig.

Samt att den ända vintern som den kördes var när jag använde den October 1972- Mars -1973. På den tiden var det ju inte något märkligt att köra USA bil hela vintern. Visserligen så gick det inte så bra med Automat och framtung bil. Så nästa vinter blev det en Amazon istället och avställning av Cougarn.

Eftersom jag har en 100 % historia på bilen, så var det ganska roligt förra våren när 1:a köparen Carl Wern som köpte bilen ny i Michigan -1969 kom och hälsade på i Jönköping.

Hälsningar

Johan

Eftersom jag har en 100 % historia på bilen, så var det ganska roligt förra våren när 1:a köparen Carl Wern som köpte bilen ny i Michigan -1969 kom och hälsade på i Jönköping.

Hälsningar

Johan

Var Carl föbi och kollade på Cougarn ?

Släng upp lite bilder på pärlan :D

Jonas.

Här är bilder på Carl Wern. Han har precis köpt en Cougar XR7-69 hos "Evans Lincoln-Mercury" i Michigan den 29/5-1969. Priset var 3350 $

Denna bil tar han med sig 2 månader senare till Stockholm där hans företag håller på att bygga "Åhlens" fastigheten. För att upptäck att man inte kan köra en Cougar i Svenksk vintern. Säljer den nästa sommar -70 vidare till en kompis till mig i Jönköping.

1040_carl_wern_69_1.jpg

1040_carl_wern_2_1.jpg