November 16, 200915 yr comment_83513 HejVi har tänkt att över vintern pyssla lite med våran Musse.En 5 växlad låda skulle sitta fint .En liten julklapp till oss själva.Några som gjort det.som kan tipsa oss om detta,vad man bör och intebör göra.Var man köpa växellåda? Bra verkstad som kan fixa "driveshaft"nära Örebro?Vi har sökt härinne men har inte hittat någon info.Stort TackRicky &Mia
November 16, 200915 yr comment_83514 Artikel ur Mustangs & Fords:http://www.mustangandfords.com/techarti ... index.html
November 16, 200915 yr comment_83522 Hej Har inte så mycket kloka råd att ge men kan definitivt rekommendera en 5-växlad låda. Att lägga i femman när man kommer ut på motorvägen är toppen och det går att ligga i 120km/h på ca 2000v/min med 3.54 i bakaxeln. Innan ni sätter igång är det värt att fundera på hur ni skall köra bilen, vilken motor ni har och samt vilken bakaxelutväxlingen. Jag har upptäckt att vid 70-80km/h är fyran för låg och femman för hög. Naturligtvis beror det på vilken karaktär man har på motron också. Det finns en intressant tråd om detta här men jag hittar den inte just nu. Men det finns andra här på forumet som är riktigt duktiga på detta område. Min T-5 låda satt i när jag köpte bilen men jag har för mig att SET engineering har en färdig kit att köpa. Se påhttp://www.set-engineering-team.se/Parts.aspoch http://www.set-engineering-team.se/T5.aspLycka till med projektet
November 27, 200915 yr comment_83861 Jag kör med en T5-worldclass från en Musse -88 på min 66'a med 5.0'a. Tidigare hade jag 2,70 i bakaxeln, vilket gav c:a 1100 rpm vid 100km/h, inte kul men billigt.Nu kör jag med 3,77...lite roligare men inte lika billigt Dessutom varvar den upp väldigt lätt på 1'an och 2'an.....Kan starkt rekomendera 5-växlat./Björn
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.