Jump to content

Windows 7


pools

Recommended Posts

Nu är datorn igång igen. :clap: Hade stora problem tills nu ikväll när jag ÄNTLIGEN fick

igång den igen. Men det beror inte på W7, bara min klåfingrighet. Att testa alla möjliga

och omöjliga möjligheter, som inte alltid funkar. Nu verkar det som jag pajjat min XP. :oops:

Måste nog konsultera min dataguru. Han brukar få det mest omöjliga saker att funka igen.

Men, just nu funkar allt som det ska, tror jag. :-|:-|

Link to comment
Share on other sites

W7 som är nerladdat från piratebay tex funkar till 100% med uppdateringar ochså vidare.

prova det och köp sedan orginal om ni blir nölda :_))

Jag använder Windows i jobbet, då är det självklart att man har en licens. (Men har den även hemma, i min privata dator, på samma licens.)

Även om jag är egen företagare! :angel: Och W7 ser mycket lovande ut!

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

W7 som är nerladdat från piratebay tex funkar till 100% med uppdateringar ochså vidare.

prova det och köp sedan orginal om ni blir nölda :_))

Jag använder Windows i jobbet, då är det självklart att man har en licens. (Men har den även hemma, i min privata dator, på samma licens.)

Även om jag är egen företagare! :angel: Och W7 ser mycket lovande ut!

Mvh.

pools

Går det alltså att instalera W7 på fler än 1 dator med samma licens, vilken version kör du?

Link to comment
Share on other sites

Går det alltså att instalera W7 på fler än 1 dator med samma licens, vilken version kör du?
Ursäkta, det var inte meningen att det skule va så uppenbart. Men som svar på frågan: Jag vet inte än, jag har

bara installerat det hemma än. På jobbet har jag för mycket att göra nu, det närmar sej jul. Men nån gång efter

nyår kommer jag att försöka mej på en nyinstallation där också. Jag får återkomma om det. Men, i tidigera versioner

har det gått att installera på flera datorer. Man måste bara ringa upp MS och förklara att man bytt ditten och datten,

så får man "tillåtelse" att installera en gång till. :roll:

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

går ej med orginal versionen :-

finns version på nätet med inbyggt sr nr crack och den går att installera på hur många som helst:-)

W7 som är nerladdat från piratebay tex funkar till 100% med uppdateringar ochså vidare.

prova det och köp sedan orginal om ni blir nölda :_))

Jag använder Windows i jobbet, då är det självklart att man har en licens. (Men har den även hemma, i min privata dator, på samma licens.)

Även om jag är egen företagare! :angel: Och W7 ser mycket lovande ut!

Mvh.

pools

Går det alltså att instalera W7 på fler än 1 dator med samma licens, vilken version kör du?

Link to comment
Share on other sites

Hur är det? Fungerar program från Vista typ MS Works när man uppgraderar till Windows 7? Skall hjälpa mina föräldrar att uppgrader nu till jul.

Jag antar att det skall funka. Men jag vet inte säkert.

Generellt kan man väl säga, det som snurrar på Vista snurrar på 7an.

// Danne

EDIT:

Enligt systemkraven på MS Store så ska det gå,

Operating system

Windows XP Professional 64-bit Edition with Service Pack (SP) 1; Windows XP 32-bit Edition with SP2; Windows Vista or later operating system

http://store.microsoft.com/microsoft/Wo ... t/636119CC

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu har jag kört W7 ett par veckor, och inte haft några problem med att köra "gamla" program.

Funkar hu bra som helst. Dessutom finns ju möjlighetan att köra i XP också. Och då ska ju allt funka.

Jag gillar också dom nya funktionerna i W7. T.ex. "Aero" Och när man för muspekaren över programmen

i aktivitetsfältet så visas alla öppna program i tumnaglar. Mycket användbart. Jag är mycket nöjd med

W7 så här långt. :clap:

poold

Link to comment
Share on other sites

Hur är det? Fungerar program från Vista typ MS Works när man uppgraderar till Windows 7? Skall hjälpa mina föräldrar att uppgrader nu till jul.

Jag antar att det skall funka. Men jag vet inte säkert.

Generellt kan man väl säga, det som snurrar på Vista snurrar på 7an.

// Danne

EDIT:

Enligt systemkraven på MS Store så ska det gå,

Operating system

Windows XP Professional 64-bit Edition with Service Pack (SP) 1; Windows XP 32-bit Edition with SP2; Windows Vista or later operating system

http://store.microsoft.com/microsoft/Wo ... t/636119CC

Fungerade kanonbra att uppgradera. Tack för infon.

Mina föräldrar är inga hackers så de följde instruktionerna från Compaq dvs beställde en "gratis" uppgraderingsskiva för Windows 7. Vad de inte fick reda på var att den skickades från Tyskland och frakten gick på 300:-!!!!! Mycket porto för att skicka en DVD skiva kan man ju tycka........

Hur som helst, nu fungerar det i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Fungerade kanonbra att uppgradera. Tack för infon.

Mina föräldrar är inga hackers så de följde instruktionerna från Compaq dvs beställde en "gratis" uppgraderingsskiva för Windows 7. Vad de inte fick reda på var att den skickades från Tyskland och frakten gick på 300:-!!!!! Mycket porto för att skicka en DVD skiva kan man ju tycka........

Hur som helst, nu fungerar det i alla fall.

Det va så lite så ;)

Då måste dom kryddat frakten rejält :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...