ricky Posted November 28, 2009 Report Share Posted November 28, 2009 Hej.Vi har köpt en helt ny center konsol till vår Mustang -66.Nu behöver vi lite hjälp med montering speciellt med koppar sprinten till luckan.Det är en del el som ska dras till lyset i konsolen,hur funkar det?Vi fick nämligen inte med någon bruksanvisning när vi köpte den.Tack Ricky o Mia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S Posted November 29, 2009 Report Share Posted November 29, 2009 Det finns två kontaktstycken vid torpedväggen, till höger om gaspedalen, som är för strömmatning till konsolen. Den ena är för lyset till konsolens handskfack (som tänds när man öppnar luckan) och den andra till belysningen längst bak (som är kopplad ihop med instegsbelysningen, och alltså tänds när man öppnar bildörren). Kopparsprint till luckan kommer jag inte ihåg något om, det var några år sedan jag sålde min -66:a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted December 4, 2009 Report Share Posted December 4, 2009 i taket på konsolens förvaringsfack finns ett nästan runt hål. Sätt i kopparsprinten (som du kallar den) med det långa "sprötet" framåt i konsolen. När du öppnar luckan och den får kontakt med "sprötet" så tänds lampan i konsolens förvaringsfack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts