Jump to content

Forum: Nyheter & Ändringar


Daniel Linde

Är du nöjd med det nya forumet?  

72 members have voted

  1. 1. Är du nöjd med det nya forumet?

    • Gillar det gamla bättre!
    • Det duger!
    • Absolut, kanon!


Recommended Posts

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Har du hittat någon lösning på det här med att ladda upp bilder på ett enkelt sätt. :clap:

Jag har inte hunnit kikat på det, eftersom det blev så omständigt med epostadresserna/lösenorden till en del.

Jag ska kika på det inom kort.

Det du saknar är att du måste förminska bilderna själv till en storlek under 500kb innan du laddar upp, visst va det så?

Får se om vi kan lösa det. Fast det e ju riktigt enkelt o ladda upp nu endå fast bilden måste vara under 500kb.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Är det jag som inte är vaken riktigt, eller är direktlänken till classic Mustang club´s huvudsida bort tagen ?

// Thomas

Fixat!

post-20-144839108627_thumb.jpgprosilver-homepagelink.PNG[/attachment:3j6kihif]

subsilver2-home.PNG[/attachment:3j6kihif]

Link to comment
Share on other sites

Kunde vara lite lättare att hitta, och det är inte helt självklart att "hemsida" betyder "CMC's hemsida".

Det är sant.

Byter ut texten.

Undra vart man skulle kunna sätta det annars då, så det fortfarande ser enhetligt o fint ut.

Några förslag.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Nu är följande fixat.

Du kan ladda upp en bild som väger max 3,0Mb (kan kommas att minskas).

Bilder över 1024 eller 768 i storlek kommer förminskas automatiskt. Vi kan inte handskas med så stora bilder på servern.

Detta gäller alla bilder från och med nu.

Någon direkt ändring utav uppladdningsfunktionen finns inte just nu.

Funktionen i prosilver temat är enklare och mer lättförståeligt. Tips!

// Danne

Link to comment
Share on other sites

OTROLIGT vad du är flitig! :clap: Forumet blir ju bara mer och mer underbart.

Men jag har en fråga. Jag la in några bilder från en artikel i Mustang Forum i går.

När jag nu tittar på den och klickar för att förstora den, fyller den upp mycket

mer än vad sidan kan visa. Den blir alltså för stor så den går inte att läsa på ett

bekvämt sätt. Om jag högerklickar för att t.ex. kunna skriva ut bilden, så ger det

samma resultat som vänsterklick, d.v.s. den förstoras. Hur gör man för att skriva

ut en sån bild? Här är länken: viewtopic.php?f=2&t=19989# Näst sista inlägget.

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Kunde vara lite lättare att hitta, och det är inte helt självklart att "hemsida" betyder "CMC's hemsida".

Det är sant.

Byter ut texten.

Undra vart man skulle kunna sätta det annars då, så det fortfarande ser enhetligt o fint ut.

Några förslag.

// Danne

Använd gärna "Mussesymbolen" du vet själva märket som "knapp" för att komma till hemsidan tror det är många som provar på det sättet, tror du förstår hur jag menar. Den är ju nu länkad till forumet. Kul med en massa nya smileys :wave:

Link to comment
Share on other sites

OTROLIGT vad du är flitig! :clap: Forumet blir ju bara mer och mer underbart.

Men jag har en fråga. Jag la in några bilder från en artikel i Mustang Forum i går.

När jag nu tittar på den och klickar för att förstora den, fyller den upp mycket

mer än vad sidan kan visa. Den blir alltså för stor så den går inte att läsa på ett

bekvämt sätt. Om jag högerklickar för att t.ex. kunna skriva ut bilden, så ger det

samma resultat som vänsterklick, d.v.s. den förstoras. Hur gör man för att skriva

ut en sån bild? Här är länken: viewtopic.php?f=2&t=19989# Näst sista inlägget.

Mvh.

pools

Det jag kan göra är att köra alla bilder i en "fråga" är dom större än vad jag vill ha så konverterar servern dom automatiskt.

Då blir bilder som är uppladdade tidigare än igår också förminskade.

Fixar det, kanske ikväll.

Link to comment
Share on other sites

Kunde vara lite lättare att hitta, och det är inte helt självklart att "hemsida" betyder "CMC's hemsida".

Det är sant.

Byter ut texten.

Undra vart man skulle kunna sätta det annars då, så det fortfarande ser enhetligt o fint ut.

Några förslag.

// Danne

Använd gärna "Mussesymbolen" du vet själva märket som "knapp" för att komma till hemsidan tror det är många som provar på det sättet, tror du förstår hur jag menar. Den är ju nu länkad till forumet. Kul med en massa nya smileys :wave:

VI testar så, fixar senare.

En :clap: för Linde, hur F-n kan man

reda ut så mycket på så kort tid, jag är imponerad. :thumbup:;)

Jag med :) Tack.

Link to comment
Share on other sites

Nu har alla det "moderna" themat prosilver.

Vill ni promt byta till det "gamla" subsilver.

Kan ni göra det under "Kontrollpanel - Inställningar - Min Stil"

Välj där "subsilver2".

Det finns bara fördelar med prosilver och det är därför jag "påtvingar" detta :)

Vi kommer självklart att fortsätta erbjuda "subsilver2" för er som vill.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Nu kan man klicka på Logotypen uppe till vänster för att öppna CMCs hemsida i en ny ruta.

Upptäckte just det, kunde inte förstå varför jag hela tiden kom till hemsidan när jag

klickade på loggan för att komma till forumindex. :?

Du/ni gör ett otroligt bra jobb med att uppdatera forumet, Ni ska ha all heder

för det. Det funkar MYCKET bättre nu, och mycket snabbare! :clap:

K.U.T.G.W. Eller på Svenska: fortsätt så!

Bra jobbat! :clap::clap:

Link to comment
Share on other sites

Tycker Forumet er lite "Rørigt" :crazy::shifty:

John

Du är ovan med det nya modernare temat, ändra tillbaka till det gamla om du vill.

Men efter någon dag annars är du van, jag tyckte själv det va lite :crazy: ibörjan.

Men funktionerna är snitsigare i det nya :)

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Väldigt bra jobbat Linde, fin fint.

Inte för att klaga, men.

Dock så tror jag inte det är så superbra att sätta över alla till nya themet.

Nu snackar vi om att det faktiskt är lite folk som inte ens vet vad Enter tangenten gör.

Kanske bättre att gå andra hållet, att ändra till det nya om man vill.

Men annars så bra skit, forumet behövde verkligen en uppdatering. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Väldigt bra jobbat Linde, fin fint.

Inte för att klaga, men.

Dock så tror jag inte det är så superbra att sätta över alla till nya themet.

Nu snackar vi om att det faktiskt är lite folk som inte ens vet vad Enter tangenten gör.

Kanske bättre att gå andra hållet, att ändra till det nya om man vill.

Men annars så bra skit, forumet behövde verkligen en uppdatering. :thumbup:

Jag ändrar tillbax, dock vet jag att de flesta kommer tycka nya themat är rörigt och avancerat när dom först ser det.

Det tyckte jag, och jag bytte tillbaka. Sen tillbaka till nya igen, och nu har jag vant mig :)

Det nya har mkt bättre upplägg när man vant sig och funktionerna är mer lättanvända tex vad gäller bilagor/bilder.

Link to comment
Share on other sites

Varför kan jag inte läsa mina PM ? Ja ser i min mail att jag har PM.

När ja loggar in på forumet ser ja att jag har PM, När ja klickar på på inkogen så är den tom !

Men går ja tillbaks till själva forumet står de "1 nya meddelande" klicka på de = naaadddaaaa pm i inkorgen här på forumet.

Och JA, jag har endast utnytjat 2% av totala av min inkog/utkorg mm (pm)

Vad är de för fel ? Fler som ha samma problem ?

mvh Jonas

Link to comment
Share on other sites

Varför kan jag inte läsa mina PM ? Ja ser i min mail att jag har PM.

När ja loggar in på forumet ser ja att jag har PM, När ja klickar på på inkogen så är den tom !

Men går ja tillbaks till själva forumet står de "1 nya meddelande" klicka på de = naaadddaaaa pm i inkorgen här på forumet.

Och JA, jag har endast utnytjat 2% av totala av min inkog/utkorg mm (pm)

Vad är de för fel ? Fler som ha samma problem ?

mvh Jonas

Fixat, du hade två mail som va tillbaka hållna pga att forumet tidigare endast godkände 10st mail.

va en knapp du behövde trycka på så dök dom upp.

fick beställa ett nytt pass så jag kunde logga in därför hade du ett mail med nytt mail..

danne

Link to comment
Share on other sites

Gäst
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...