Jump to content

Mustang Cab


Ajje

Recommended Posts

Jag har funderat att importera en Mustang Cab 94-96 från USA.

Det jag undrar över är följande. :?

Finns det några "standardfel" på den här modellen :?:

Vad måste göras om på bilen innan man besiktigar den här i Sverige :?:

Är det samma avgasrening på den som såldes i USA och den som såldes i Sverige :?:

Mycket tacksam för svar. :D

Hälsningar Anders Kyrk

Link to comment
Share on other sites

Hej på dig! :D

Ser att du vill importera en Mustang. Jag gjorde det för 2 år sedan och har en Mustang GT-96 V8, svart med svart cab. Helt underbar!!!! :lol: Tyvärr måste jag sälja den nu :( pga av att jag ska studera i ytterligare 2 år och det blir kännbart ekonomiskt att ha den kvar. Ska hitta en bensinsnål småbil att använda istället tills jag är klar. Hör gärna av dig om intresse finns att köpa den.

Mvh/CherryOh

Link to comment
Share on other sites

Hej igen! :)

Jag överlät hela importdelen till en bilfirma. Jag fick så att säga ett paketpris på bilen när den var importerad, besiktad och klar för gällande regler i Sverige. Efteråt tillkom omkodning av hela startsystemet för att försäkringen skulle gälla för importerad bil, service, köp av nya däck, köpte även vinterdäck på nya snygga metallfälgar. Pendlar normalt till studierna med buss men har ändå inte ställt av för vintern eftersom jag kört någon dag då och då när behov funnits. Slutsumman blev ca 235 000 kr som en upplysning.

Mvh/Carita

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tjena! Jag köpte en nyimorterad 95 från en kille som tagit med sig bilen som flyttgods från usa. Han hade väldigt bråttom tillbaks å ville bli av med bilen....så jag prutade så det bara rök om det . HEHE! Men ialla fal så har jag haft bilen i tre år och har inte ens behövt ändra ett smack på bilen..inte ens sidoblinkers. Jag har sett massvis med mustanger med fula blinkers båder fram o bak..hehe! schh..

Jag kan varmt rekomendera en sån bil...domär helt underbara!

Själv ar jag börjat mecka med filter nya rör sänkningssats och modul... :)

260+ hk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...