Jump to content

Prisfråga på nästan färdig Mustang Mach-1 72


Hinkas

Recommended Posts

Morsning.

Jag tänkte kolla med er, jag har svårt att hitta tid för att bygga klart min mustang mach 1 72'a. Det som är kvar på den innan den kan plockas ihop är grundning och lack, sedan är det väl "bara" att börja montera ihop den igen.

Om, märk att jag säger OM, jag skulle få för mig att sälja bilen med alla delar jag har, vad tror ni den kan vara värd? Jag har blivit erbjuden 220.000:- för den i färdigt skick, men som det känns nu så kommer jag inte hinna dit innan sommaren är här.

Jag skulle för att kunna få klart den behöva ha tag i en lackbox där jag kan lägga primer och grund för att sedan köra den till en lackerare som får lägga kulören på den.

Mvh

Henrik Jonsson

Link to comment
Share on other sites

Vad är statusen på motor-växellåda-bakaxel-bromsar-framvagn-bakvagn-inredning?

Svårt att ens gissa ett pris utan mer beskrivning.

Inredningen kommer mycket att bytas på, jag har dock inte stolklädseln, men allt annat ska bytas. Motorn fungerade felfritt när jag började renovera bilen. Har inte gått igenom motor. Växellåda så har jag en ny C6'a liggandes som aldrig blev monterad i bilen innan renoveringen påbörjades. Bakaxel så har jag ingen koll på hur den är, men hade inga problem eller missljud med den.

Allt var fungerande när jag körde in bilen i garaget.

Mvh

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Min elakt realistiska åsikt är att en isärplockad bil utan lack med begagnad motor-bakaxel, förmodat behov av total broms och hjulupphängningsrenovering om än med en del nya inredningsdetaljer är värd max 50'.

På blocket hittar du en körbar 72:a för 120'

Lägg ut en säljesannons med bud så får du se vad den är värd.

Link to comment
Share on other sites

Som jag misstänkte ;)

Tack för infon!

Det blir till att avsetta tid till att fixa lack och allt på den alltså.

Jag har ju haft en plan på att fixa i ordning hjulupphängning så den blir lite modernare och även piffa upp motorn lite. Bara uppdateringar som gör bilen till en bättre bil. Är detta något som kommer påverka värdet negativt istället för att bygga en orginalare?

En sak som jag känner är ett måste som lyfter helhetsintrycket mycket är att lacka motorutrymmet i bilens kolör istället för tråkigt svart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...