Jump to content

Mitt turbo bygge... 1995 GT


freddan302

Recommended Posts

  • Replies 333
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Visst, kompressor är väl enda sättet att få riktigt-riktigt bra fart på 5.0án, men med mina 10.5 + i kompression (och Järntoppar)

tror jag det blir problem om man inte kör "Meth/Vatten" injection o massa sånt extra mot spikningar.

det där vet ni bättre?

Skulle även tro att den gamla T5an och original spec Traction-Lok diffen skulle tröttna ganska snabbt också...

I dunno,....kanske bättre och skaffa en "rejjsigare" High Performance mustang istället även om Foxen är en suverän liten kul bil,

spec att trimma och ha skoj med.

/O

Link to comment
Share on other sites

Jag ska villigt erkänna att jag egentligen skulle vilja ha kompressor men det är ju lite enklare att få massor av effekt med turbo. Att sedan du redan provat grejorna gör ju att det känns lite lugnare!
Va säger du nu Andreas, Fungerar utmärkt att få effekt med kompressor :) Procharger har verkligen lyckats med deras centrifugala F-1D, bra vrid från botten men har fortfarande egenskaperna som en remdriven turbo :) Det skulle vara något för olle i stockholm.. Mvh Magnus I skara!
Link to comment
Share on other sites

Som dom säger i USA "belts are for holding up pants" :)

Har grejat lite i helgen...

Var inte helt lätt att svetsa tunnplåt med vidundret i bakgrunden men det får duga! Har endast sprutat primer på här, blir att fixa till lite mera innan lacken kommer på!

DSC_0144.jpg

DSC_0148.jpg

Vad tycks? Blir likadant på andra sidan :)

Link to comment
Share on other sites

Vad tycks? Blir likadant på andra sidan :)

Å fan, med så god plats föreslår jag en twin-setup till kommande säsong så du hänger med de som åker med "rem". :P

Link to comment
Share on other sites

"men ingen har ju presterat nåt..." Jag tror många är rädda att köra sönder saker....

Ska man nå resultat måste man köra som man just stulit bilen eller som om den fortfarande

ägs av av frugans förra man...hehe!

Link to comment
Share on other sites

Står en race-fox här utanför stan och väntar på säsongen. Vet inte vad den gått innan den togs hit från USA, återstår att se...

Ska bli kul o se vad Freddans bil presterar sen... blir spännande!

Link to comment
Share on other sites

Kul att det börjar komma ut lite sportiga mustanger i Sverige ,börjar bli tråkigt med bara chevys på strippen...1096 är det race foxen som varit till salu på Nitroz som du tänkte på?

Riktigt rapp småblock ändå... skulle väl säljas ett tag men jag tror han ångrade sig och vill busa lite..

post-463-14483917432_thumb.jpg

post-463-144839174334_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Min får prestera i omkörningar, det får räcka!

Ja, du piskade ju min förra sommaren så att den gick och dog efteråt så.... Men till sommaren ska du få jobba lite mer!!

Jaja, ska snart börja.... Ska bara först.... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ja, du piskade ju min förra sommaren så att den gick och dog efteråt så.... Men till sommaren ska du få jobba lite mer!!

Jaja, ska snart börja.... Ska bara först.... ;-)

Haha Du får så gärna piska min bil! Är nöjd med effekten, som sagt räcker till att göra någon enstaka omkörning!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har råkat handla lite igen...

Nämligen en LIIITE stadigare bottendel!

För dom som är intresserade så är det här specen...

Dart SHP Machined Block

Scat 4340 Forged Steel 3.250 Crankshaft

Scat 4340 Forged Steel H Beam Connecting Rods 5.400

Probe SRS 2618 Forged Pistons (14.2cc, Inline) 4.030

9.2:1 CR

Perfect Circle Moly File Fit Rings

Clevite 77 H Main Bearings

Clevite 77 H Rod Bearings

Dart Coated Cam Bearings

Screw in Oil Galley Plugs

Fel Pro Rear Main Seal

ARP Main Studs

shp1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ser att du handlat av Woody? När får du den? :)

Eller är det bara en "google-bild", kände igen den från hans sida.

Nu har jag själv redan handlat shortblock men om jag vetat om http://fordstrokers.com/ innan jag beställde hade jag antagligen beställt ifrån honom. Otroligt seriös motorbyggare i staterna med bra community på http://sbftech.com/ där man kan få svar på det mesta kring Fords small block.

Link to comment
Share on other sites

När man ändå tjatat lite om firman där så kan jag tipsa om en till unik sida som han snart kommer starta upp. Han kommer posta HD-videos med all tänkbar information kring hur man bygger just SBF vilket kan vara intressant för de flesta som bygger eller helt enkelt är intresserade. Titta på videon på startsidan, en minst sagt entusiastisk ägare presenterar sin ide :)

http://sbfbuilding.com/

Link to comment
Share on other sites

Jepps!

Har handlat av Woody! :)

Bilden är lånad så det kommer nya bilder senare när min blir ihop plockad!

Ganska lång lev tid (3-4mån) men vintern är ju lååång här uppe i norr sen är det ingen brådska för min del..

Suverän service och svarar alltid på mina frågor etc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...