freddan302 October 15, 2011 Author Report October 15, 2011 Hämtade ut lite grejer från posten igår... Ser riktigt fina ut! Citera
Klingan75 October 20, 2011 Report October 20, 2011 Sträckläste hela tråden och det ser fint ut! Men dina fuelrails måste komma från Göteborg eller? Citera
macattac October 21, 2011 Report October 21, 2011 Sträckläste hela tråden och det ser fint ut! Men dina fuelrails måste komma från Göteborg eller?Lol...alla i göteborg heter glenn! Citera
freddan302 October 21, 2011 Author Report October 21, 2011 Haha! Nja dom är inte från göteborg även om man kan tro det! Citera
freddan302 November 27, 2011 Author Report November 27, 2011 Händer inte så mycket här för stunden! Håller på att sätta ihop motorn till helt orginal, bara lite kosmetisk renovering! Citera
freddan302 December 19, 2011 Author Report December 19, 2011 Lite update då: Har haft bilen på jobbet i helgen! Tvättat den i motorutrymmet och undertill samt svetsat dit mina subframe connectors.. För dom som inte vet så är det "balkar" som binder samman främre delen med den bakre delen på bilen..Bilder: Citera
macattac December 20, 2011 Report December 20, 2011 Var tog du dina FLSFC's ifrån? Och vad gick frakten på?Jag funderar kring en WL och FLSFC's till min.... Citera
freddan302 December 20, 2011 Author Report December 20, 2011 Grufman tog hem dom åt mig! Bra pris också...Dom är ju ÅF för www.americanmuscle.com Citera
Olle_L December 21, 2011 Report December 21, 2011 Snygg bil, bara nyfiken, när du så småningom byggt tillbaks det mesta (eller bara motorn?) blir det att använda bilen mera till vanlig sommar-körning eller ska den säljas? Jag kör själv "90´a Fox" med lite trim men inget monster.......306á GT40p toppar, Explorer insug, mild kam-axel ,3.27 utv. etc etc. Knepigt det här med trim, man vill alltid ha mer men vill också kunna använda den som "Daily Driver" om man har lust med det. /Olle, Stockholm Citera
freddan302 December 21, 2011 Author Report December 21, 2011 Tack! Nja orginalmotorn byggs tillbaka för att ha en besiktningsmotor eller reservmotor om man vill det...En ny motor kommer byggas på sidan om med en massa smaskiga delar. Kommer även bli nytt soppasystem, nytt sprut och större turbo etc... Jag har använt min bil hela sommaren med turbo, varit på flera långsvängar etc och det kommer jag fortsätta med Citera
Olle_L December 21, 2011 Report December 21, 2011 Alright! coolt, angående användning och långsväng, det är ju fördelen med Turbo kanske,..den är ju bara "på" när man gasar lite hårdare.Ska bli spännande och se vad den "ny nya" motorn blir för något och hur mycket du lyckas klämma ur den!Rock On!/O Citera
1096 December 21, 2011 Report December 21, 2011 Olle - sväng förbi folket på JMTech så lägger de på en skruv åt dig... åker du Explorer/GT40 insuget så passar en sån jag har (KenneBell Blowzilla/Flowzilla) rätt ner utan krångel. Är också av och på som du beskriver tack vare sitt bypass-system... Citera
Olle_L December 22, 2011 Report December 22, 2011 Coolt, med all respekt för JM tech, så klarar jag nog av att installera en komressor själv.Min Kusin (nu med 1990 LX och Kenne Bell Kit) har faktiskt fått äran att vara konstruktörpå "Auto Rotor" och byggt/ritat en del Kenne Bells grejjer.....tufft va!!!haha! jag va där på "studio besök" vid tillfälle.Jag har varit med vid hans installation på LX´n...jag kan väl påpeka att den drar en hel del soppa medkomressorn med det är väl det som är meningen...den nya kraften måste ju komma någonstans ifrån...typ.Det enda negativa (ur min synpunkt) med överladdning på Fox är hela besiktnings problemet,jag "pallar" inte med den biten själv, jag är alldeles för bekväm för att hålla på med av/påmonteringen varje år, har inte heller "kontakterna" för att glida igenom bes med kompr på...Jag är imponerad av de som är så dedikerade att de skruvar varje år av/på,- more power to ya!Ser fram emot att se din (1096) "på banan" igen under det nya året. kanske med Comp XE258 kammen?Rock on guys./O Citera
freddan302 December 22, 2011 Author Report December 22, 2011 Skruv, nja jag vet inte... En rem som stjäl effekt, luft som inte kan kylas etc.. Ingen sån i min bil iallafall Har monterat dit min bränsle pickup idag!AN10 ut och AN8 retur. Citera
1096 December 23, 2011 Report December 23, 2011 Fnys... du skulle behöva lägga på en rem själv... Men jag kan hålla med dig på de punkterna... Sen är det ju för o nackdelar med bägge system. Men är man i läget att man måste skruva lite inför besiktningar så kan det nog vara lättare med ett relativt kompakt kompressorsystem där man "bara" i princip byter insug o rem och startar igen... Nog om det... Snyggt med lite grövre matarrör där... Nu borde det inte snörvla i den änden... Plasttank? Citera
Olle_L December 23, 2011 Report December 23, 2011 Hehe! jag kände på mig att de skulle bli lite olika "åsikter" på överladdnings biten.....Jag tycker iallafall båda systemen är häftiga på sina egna sätt.:Vridet från kompressorn,eller rushen från turbon när den börjar ladda.Om jag fick välja (hade de stora finanserna) skulla jag nog köra "old school Big Block motor.En välbyggd, moderniserad och hyffsat varv-villig Big Block hade varit tufft i en liten Fox, enda nackdelen, Framtung.. FE, 351 Windsor eller 428 med insprut, rullkam etc, coola grejer!/Olle Citera
freddan302 December 23, 2011 Author Report December 23, 2011 Plasttank?Nje, det är orginaltanken jag har satt body spray på... mest bara för rostskydd! Citera
Norwall December 30, 2011 Report December 30, 2011 Hej Freddan!Ser fram emot att få paketet från dig! Ska bli väldigt spännande!God fortsättning och ett gott nytt år!mvh Andreas från Mariestad Citera
Olle_L December 30, 2011 Report December 30, 2011 Hey Andreas! Olle i Stockholm här, mannen du köpte Comp Kammen avför några år sedan.Kul, vad har du på gång med bilen? Är det dags att göra den "riktigt giftig" nu? hehe.Kommer du använda kammen nu om/när du trimmar upp den?/Olle Citera
freddan302 December 30, 2011 Author Report December 30, 2011 Han har köpt mina toppar, insug, turbo, sprut, spridare etc... Så nog kommer den bli giftig Vi behöver mera turbomustanger i sverige! Citera
Norwall December 30, 2011 Report December 30, 2011 Hey Andreas! Olle i Stockholm här, mannen du köpte Comp Kammen avför några år sedan.Kul, vad har du på gång med bilen? Är det dags att göra den "riktigt giftig" nu? hehe.Kommer du använda kammen nu om/när du trimmar upp den?/OlleYepp! Skaffade lite mer saker, Freddan här fick ju effektabstinens.... Det räckte ju tydligen inte med 500+ hk utan han behövde mer så då slog jag till.Så din kam kommer ramla in i blocket tillsammans med lite annat godis.... Så man kan väl säga att jag kommer utforska gränserna för vad en original T-5a och originalblock kommer klara... Citera
Norwall December 30, 2011 Report December 30, 2011 Han har köpt mina toppar, insug, turbo, sprut, spridare etc... Så nog kommer den bli giftig Vi behöver mera turbomustanger i sverige!Jag ska villigt erkänna att jag egentligen skulle vilja ha kompressor men det är ju lite enklare att få massor av effekt med turbo. Att sedan du redan provat grejorna gör ju att det känns lite lugnare! Citera
mogge December 30, 2011 Report December 30, 2011 Olle/ det är dax att du börjar överladda , allting blir så mycket roligare då! Vet om ett vortech kit till salu.../ mvh Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.