Olle_L December 30, 2011 Report December 30, 2011 Please don´t make me enter "the Dark Side".......- Är det Janne som sälja? Ha ett kul nyår!/Olle Citera
mogge December 30, 2011 Report December 30, 2011 Nä den röda lx cabben som jag monterade på för några år sen. Han ska sälja bådde bil och kompressor. Citera
Olle_L January 2, 2012 Report January 2, 2012 Visst, kompressor är väl enda sättet att få riktigt-riktigt bra fart på 5.0án, men med mina 10.5 + i kompression (och Järntoppar)tror jag det blir problem om man inte kör "Meth/Vatten" injection o massa sånt extra mot spikningar. det där vet ni bättre? Skulle även tro att den gamla T5an och original spec Traction-Lok diffen skulle tröttna ganska snabbt också...I dunno,....kanske bättre och skaffa en "rejjsigare" High Performance mustang istället även om Foxen är en suverän liten kul bil,spec att trimma och ha skoj med./O Citera
sn95cobra January 6, 2012 Report January 6, 2012 Jag ska villigt erkänna att jag egentligen skulle vilja ha kompressor men det är ju lite enklare att få massor av effekt med turbo. Att sedan du redan provat grejorna gör ju att det känns lite lugnare! Va säger du nu Andreas, Fungerar utmärkt att få effekt med kompressor Procharger har verkligen lyckats med deras centrifugala F-1D, bra vrid från botten men har fortfarande egenskaperna som en remdriven turbo Det skulle vara något för olle i stockholm.. Mvh Magnus I skara! Citera
freddan302 January 8, 2012 Author Report January 8, 2012 Som dom säger i USA "belts are for holding up pants" Har grejat lite i helgen...Var inte helt lätt att svetsa tunnplåt med vidundret i bakgrunden men det får duga! Har endast sprutat primer på här, blir att fixa till lite mera innan lacken kommer på!Vad tycks? Blir likadant på andra sidan Citera
Norwall January 12, 2012 Report January 12, 2012 Det där blir snyggt! Om jag lämnar min bil fixar du den också? Citera
1096 January 12, 2012 Report January 12, 2012 Vad tycks? Blir likadant på andra sidan Å fan, med så god plats föreslår jag en twin-setup till kommande säsong så du hänger med de som åker med "rem". Citera
freddan302 January 13, 2012 Author Report January 13, 2012 Hehe njaa... Det får bli singelturbo än en gång Sen vad jag vet så har ingen kört snabbare i sverige med en SN95 än mig? Finns rätt många potenta men ingen har ju presterat nåt... Citera
Olle_L January 13, 2012 Report January 13, 2012 "men ingen har ju presterat nåt..." Jag tror många är rädda att köra sönder saker....Ska man nå resultat måste man köra som man just stulit bilen eller som om den fortfarandeägs av av frugans förra man...hehe! Citera
mogge January 13, 2012 Report January 13, 2012 Dubbel turbo känns ju bara som att krångla till det, nöjer man sig med typ 1000 hp så räcker det ju med singel snigel... Undra hur fort snabbaste foxen i Sverige har kört? Citera
Olle_L January 13, 2012 Report January 13, 2012 Förmodligen 11.5 nånting och han bor i Tullinge........../O Citera
mogge January 13, 2012 Report January 13, 2012 Olle, det var en lx på kjula i somras som skulle gå låga tior , såg den dock aldrig köra. Citera
macattac January 18, 2012 Report January 18, 2012 Förmodligen 11.5 nånting och han bor i Tullinge........../OAndreas bygger väl om sin till dubbelturbo nu? Citera
1096 January 18, 2012 Report January 18, 2012 Står en race-fox här utanför stan och väntar på säsongen. Vet inte vad den gått innan den togs hit från USA, återstår att se... Ska bli kul o se vad Freddans bil presterar sen... blir spännande! Citera
mogge January 18, 2012 Report January 18, 2012 Kul att det börjar komma ut lite sportiga mustanger i Sverige ,börjar bli tråkigt med bara chevys på strippen...1096 är det race foxen som varit till salu på Nitroz som du tänkte på? Citera
sn95cobra January 18, 2012 Report January 18, 2012 Min får prestera i omkörningar, det får räcka! Citera
1096 January 18, 2012 Report January 18, 2012 Kul att det börjar komma ut lite sportiga mustanger i Sverige ,börjar bli tråkigt med bara chevys på strippen...1096 är det race foxen som varit till salu på Nitroz som du tänkte på?Riktigt rapp småblock ändå... skulle väl säljas ett tag men jag tror han ångrade sig och vill busa lite.. Citera
Norwall January 20, 2012 Report January 20, 2012 Min får prestera i omkörningar, det får räcka!Ja, du piskade ju min förra sommaren så att den gick och dog efteråt så.... Men till sommaren ska du få jobba lite mer!!Jaja, ska snart börja.... Ska bara först.... ;-) Citera
sn95cobra January 20, 2012 Report January 20, 2012 Ja, du piskade ju min förra sommaren så att den gick och dog efteråt så.... Men till sommaren ska du få jobba lite mer!!Jaja, ska snart börja.... Ska bara först.... ;-) Haha Du får så gärna piska min bil! Är nöjd med effekten, som sagt räcker till att göra någon enstaka omkörning! Citera
freddan302 January 30, 2012 Author Report January 30, 2012 Har råkat handla lite igen...Nämligen en LIIITE stadigare bottendel! För dom som är intresserade så är det här specen...Dart SHP Machined BlockScat 4340 Forged Steel 3.250 CrankshaftScat 4340 Forged Steel H Beam Connecting Rods 5.400Probe SRS 2618 Forged Pistons (14.2cc, Inline) 4.0309.2:1 CRPerfect Circle Moly File Fit RingsClevite 77 H Main BearingsClevite 77 H Rod BearingsDart Coated Cam BearingsScrew in Oil Galley PlugsFel Pro Rear Main SealARP Main Studs Citera
Klingan75 February 2, 2012 Report February 2, 2012 Ahh.... ett rö-block... Fet o go... tumme upp!Det är väl ingen volvo-snurra? Citera
Stefan Johansson February 3, 2012 Report February 3, 2012 Ser att du handlat av Woody? När får du den? Eller är det bara en "google-bild", kände igen den från hans sida.Nu har jag själv redan handlat shortblock men om jag vetat om http://fordstrokers.com/ innan jag beställde hade jag antagligen beställt ifrån honom. Otroligt seriös motorbyggare i staterna med bra community på http://sbftech.com/ där man kan få svar på det mesta kring Fords small block. Citera
Stefan Johansson February 3, 2012 Report February 3, 2012 När man ändå tjatat lite om firman där så kan jag tipsa om en till unik sida som han snart kommer starta upp. Han kommer posta HD-videos med all tänkbar information kring hur man bygger just SBF vilket kan vara intressant för de flesta som bygger eller helt enkelt är intresserade. Titta på videon på startsidan, en minst sagt entusiastisk ägare presenterar sin ide http://sbfbuilding.com/ Citera
freddan302 February 4, 2012 Author Report February 4, 2012 Jepps! Har handlat av Woody! Bilden är lånad så det kommer nya bilder senare när min blir ihop plockad! Ganska lång lev tid (3-4mån) men vintern är ju lååång här uppe i norr sen är det ingen brådska för min del..Suverän service och svarar alltid på mina frågor etc! Citera
Recommended Posts