freddan302 October 21, 2012 Author Report October 21, 2012 Har pysslat i helgen med mina grenrör eller vad man nu ska kalla dom.. 2.5" till 3"... Denna går till turbonT4 Lite klurande hur det här skulle se ut men jag tycker det blev rätt bra ändå! Punktat ihop allt med miggen, kommer bli TIG svetsat sen...Och såhär såg det ut när jag stängde garaget för kvällen... Kvar är att göra wg anslutning och en support för turbon! Vad tror ni, borde väl funka det där Citera
Anders Lindström October 21, 2012 Report October 21, 2012 Har pysslat i helgen med mina grenrör eller vad man nu ska kalla dom.. 2.5" till 3"... Denna går till turbonT4 Lite klurande hur det här skulle se ut men jag tycker det blev rätt bra ändå! Punktat ihop allt med miggen, kommer bli TIG svetsat sen...Och såhär såg det ut när jag stängde garaget för kvällen... Kvar är att göra wg anslutning och en support för turbon! Vad tror ni, borde väl funka det där Ser GRYMT bra ut Freddan! Man blir rent "rör(d)" Citera
freddan302 December 30, 2012 Author Report December 30, 2012 Hålloj i stugan...Liten update! Har satt dit lite andra bussningar och förstärkningar på bakaxeln..Snickrat på en support till turbon... Kommer svetsas i röret och flänsen och sen bultas i toppen!Har även fått svetsat mina grenrör samt crossover rören...Ang V-banden så kan jag rekomendera att köpa från RacePartSolutions.com... Dom är hona/hane med styrning så det både blir tätt och centrerat! Citera
freddan302 January 1, 2013 Author Report January 1, 2013 Fått lite gjort idag... Monterat kammen i nymotorn, väntar på kambulten så jag kan slutföra installationen..Även gjort klart turbo supporten, bara svetsning som är kvar att göra där... Support: Kam: Citera
freddan302 January 10, 2013 Author Report January 10, 2013 Fått lite mera gjort... Supporten svetsad!Översikt Fått dit wastegaten...Och har även börjat lite smått på downpipen! 4" Citera
freddan302 March 14, 2013 Author Report March 14, 2013 Vad är det för skit när man bara kan länka till 8st bilder... Suck! Istället för 21 bilder så får ni 2! Citera
Anders Lindström March 14, 2013 Report March 14, 2013 Mycket snyggt montage! Ser ju till och med ut att vara hyffsat gott om plats Citera
BUSET March 15, 2013 Report March 15, 2013 denna tråden är lite som att vänta på julaftonsmorgon man blir smått galen det kliar något fruktansvärt efter att se denna bilen på film och bild in action!!!!! Citera
freddan302 March 15, 2013 Author Report March 15, 2013 Tack så mycket! Skoj att det skrivs här i tråden av andra än bara mig! Liten update! Har beställt en T56 Magnum from Astro Performance i USA.Blev även en McLeod RXT kopping och Quicktime stål sprängkåpa!Oh just ja... Den har fått Cryo behandlade och REM polerade drev. Här kan dom som är intresserade läsa om behandlingarna: www.cryosciencetechnologies.comHär kommer lite bilder då den togs isär och när den sattes ihop, lite före och efterbilder alltså...Från fabriken... Splitt ny T56 Magnum som ska plockas isär Huset borta.Detta är delar som ska på Cryo och Rem polering.forts... Citera
freddan302 March 15, 2013 Author Report March 15, 2013 Här är delarna när dom kommit tillbaka från behandling! Mässingsklackar på växlingsgafflarna.På väg ihop.Huset är på... 5-6 här, dessa drev är lösa så dom går att byta om man vill ändra uväxling...Sista bilden, efter det här är backen och bakkåpan ditsatt... Citera
Johan HT-66 March 16, 2013 Report March 16, 2013 Blir ju bra det där, läst din "tråd" från gas till turbo.. å nu ännu mer turbo.Hoppas du får bra snurr på alla nya grejor./ Johan Citera
freddan302 April 30, 2013 Author Report April 30, 2013 Oj, verkar inte ha uppdaterat här på ett tag... Fått lite färg under huven i alla fall! Köpt mig en UPR k-member och monterat den...Efter detta har det inte hänt så mycket, väntar på grejer som är på elförzinkning. Måste få dessa för att kunna fortsätta skruva dit grejer! Håll tillgodo så länge! Citera
mrv8 May 4, 2013 Report May 4, 2013 Detta bygge har utvecklats till ett full seriöst bygge Grymt imponerad vad seriöst du bygger :-)Följer med spänning vidare bygget.Med vänlig hälsning,MrV8 Citera
freddan302 May 12, 2013 Author Report May 12, 2013 Tack till alla som skriver! Monterade min Autopower båge idag, blev riktigt bra tycker jag! Citera
freddan302 July 2, 2013 Author Report July 2, 2013 Tog och hissade ner motorn i bilen, tycker det ser bra ut! Härnäst är det växellådans tur.. Dock behöver jag samla ihop nån polare som hjälper till för den väger fläsk! Bilder: Citera
Anders Lindström July 2, 2013 Report July 2, 2013 Det ser mycket bra ut Freddan! Vad har du för tidsplan till start? Citera
freddan302 July 2, 2013 Author Report July 2, 2013 Ingen tidsplan direkt.. Både pengar och tid är en bristvara men jag gör så gott jag kan så får man se när det blir dax! Citera
freddan302 July 21, 2013 Author Report July 21, 2013 Liten update! Jag och en kompis satte upp lådan igår så det känns riktigt skönt att den är uppe! Allt passade dessutom Ikväll har jag coatat och monterat mina grenrör och crossover röret! Nästa steg är att sätta dit turbon och göra färdigt downpipen... Lite bilder... Citera
Anders Lindström July 22, 2013 Report July 22, 2013 Otroligt snyggt Freddan! Vad coatade du med å hur? Skulle vara skönt att slippa linda headerserna... Citera
freddan302 July 22, 2013 Author Report July 22, 2013 Köpte coating från wierd performance... Gick sedan på färgaffärn så tryckte dom in det i sprayburkar! Går att blåsa på med vanlig färgspruta också.Körde med samma coating på mina förra grenrör och det funkade fint! Inget som brann upp eller flagade från rören Och tack för alla snälla ord! Citera
Recommended Posts