Daniel Linde March 25, 2010 Report March 25, 2010 Nej den dog efter tio sekunder då också, men jag var bara så glad att den ens gick igång. Även om man möter upp med gas o försöker tvinga den lite snällt att stanna kvar så dör den i alla fall.Har lite hjälp här nu också o alla tycker det känns som att den får slut på soppa efter några sekunder o därför den dör. Ja grufman hade man behövt nu Har du provat återställa bensin switchen? Långskott men vem vet.Den som sitter nere vid fötterna... Citera
Akilles March 25, 2010 Author Report March 25, 2010 Yes provade den också utan resultat.Om det är till nån hjälp så är den även lite seg i starten, tar 4-5 försök innan den typ hostar igång Citera
Corvette March 26, 2010 Report March 26, 2010 låter som du inte får soppatryck kolla modulen i bagageluckan om den har ärgat, sitter vid reservhjulet. vissa har fått in fukt i dem och fått konstiga fenomen Citera
Akilles March 26, 2010 Author Report March 26, 2010 Kollade den för en månad sen o smorde 5-56 på den och tycker den ser fin ut! Fick ett annat tips om modulen till luftmängdsmätaren o ska kolla den efter helgen! Tycker grufman kan skriva lite tips nu i helgen också har beställt tid på verkstad på onsdag nästa vecka o vore skönt att slippa bogsera dit den i 2 mil heheTrevlig helg! Citera
Corvette March 26, 2010 Report March 26, 2010 han kommer inte in på forumet så han kan inte skriva men de kanske löser sig snart så han kan det igen... Citera
Akilles April 8, 2010 Author Report April 8, 2010 Historien fortsätter Verkstaden fick igång bilen förra onsdagen, det var tydligen lite kabelbrott på den precis där framme vid styrboxen samt ett nytt batteri behövdes. De reparerade kabelbrotten och bilen gick mycket bra.På fredagen var det Elmiamässan, fan va härligt tänkte jag och gled uppåt Jönköping, när jag stod på E4an i kön för att köra av till Elmia, då dör bilen.....vägrar starta efter ett gäng startförsök, startmotor etc går men den vill inte tända.Fick bärga den till en verkstad i Jönköping istället o nu har jag alltså inte sett bilen sedan i fredags .De har tittat lite på den och jag ringde dem precis, det verkar som det är något jordningsfel till bränslepumpen som gör att den inte vill pumpa soppa. De letar just nu efter ett kopplingsschema till den, jag kollade lite på Grufmans sida men där fanns bara kopplingsschema till 2005 och 2007, jag har ju en 2006.Så förhoppningsvis snart så kan de ha löst jordningsproblemet så att man kanske kan få köra mer än 10 mil mellan verkstadsservicearna Citera
Akilles April 8, 2010 Author Report April 8, 2010 o tack så mycket Daniel, väldigt uppskattat! Hör gärna av mig om man behöver låna den nån gång så kan jag bjuda på pizza eller nåt Citera
mike85 April 8, 2010 Report April 8, 2010 Historien fortsätter Verkstaden fick igång bilen förra onsdagen, det var tydligen lite kabelbrott på den precis där framme vid styrboxen samt ett nytt batteri behövdes. De reparerade kabelbrotten och bilen gick mycket bra.På fredagen var det Elmiamässan, fan va härligt tänkte jag och gled uppåt Jönköping, när jag stod på E4an i kön för att köra av till Elmia, då dör bilen.....vägrar starta efter ett gäng startförsök, startmotor etc går men den vill inte tända.Fick bärga den till en verkstad i Jönköping istället o nu har jag alltså inte sett bilen sedan i fredags .De har tittat lite på den och jag ringde dem precis, det verkar som det är något jordningsfel till bränslepumpen som gör att den inte vill pumpa soppa. De letar just nu efter ett kopplingsschema till den, jag kollade lite på Grufmans sida men där fanns bara kopplingsschema till 2005 och 2007, jag har ju en 2006.Så förhoppningsvis snart så kan de ha löst jordningsproblemet så att man kanske kan få köra mer än 10 mil mellan verkstadsservicearnaJo för tusan schemat är till 06 också. De stämmer iaf till min 06 Hoppas dom hittar felet!! Citera
Akilles April 8, 2010 Author Report April 8, 2010 Vilket stämmer, 2005ans eller 2007ans?Yes, hoppas man kan få köra i helgen iaf =) Citera
Daniel Linde April 9, 2010 Report April 9, 2010 Jag skulle tro 05-06 är lika. Men jag lovar inget. Citera
Recommended Posts