Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Själv så hoppas ja dom börjar göra egna låtar The Baseballs. DÅ bli dom grym 8):thumbup:

Har deras platta. Och de är bara covers

Du har en poäng men de e lite fränt att dom gör skit kassa låtar (tycker jag) så bra.

Yeeaah! Fan vad mycket bra skit man sprang på här då! Sketbra wräääggerwrock på sommarn, eller året runt förresten! 8)

Faktiskt en fantastiskt bra cover av en i original riktigt usel låt (i mitt tycke) av The Baseballs! Jädrar vad gött drag, verkade ju vara riktigt duktiga grabbar! Otroligt hur mycket roligare och bättre låtar som man i original tycker är skit kan bli i rätt och oväntad tappning, precis som The Baseballs version av Umbrella. Lillasysters variant är inte alls lika bra även om jag tycker Lillasyster är riktigt bra med sina egna låtar.

Ett annat exempel på hur jag menar är detta:

En mycket välkänd popdänga visserligen men visst fan blev den roligare att höra på i den här versionen? ;)

Yeeaah! Fan vad mycket bra skit man sprang på här då! Sketbra wräääggerwrock på sommarn, eller året runt förresten! 8)

Faktiskt en fantastiskt bra cover av en i original riktigt usel låt (i mitt tycke) av The Baseballs! Jädrar vad gött drag, verkade ju vara riktigt duktiga grabbar! Otroligt hur mycket roligare och bättre låtar som man i original tycker är skit kan bli i rätt och oväntad tappning, precis som The Baseballs version av Umbrella. Lillasysters variant är inte alls lika bra även om jag tycker Lillasyster är riktigt bra med sina egna låtar.

En mycket välkänd popdänga visserligen men visst fan blev den roligare att höra på i den här versionen? ;)

Ja visst e de så.

Reel big fish var riktigt sköna också.Härligt skagung också :thumbup:

Detta orginalet gillar jag men den här va det lite mer ös i.Monkey man, känns som det passar mig :lol:

Ja visst e de så.

Reel big fish var riktigt sköna också.Härligt skagung också :thumbup:

Detta orginalet gillar jag men den här va det lite mer ös i.Monkey man, känns som det passar mig :lol:

Hehe! Tja, varför inte? Den var ju inte heller dum, även om jag är mer för betydligt hårdare tongångar i allmänhet. Men visst! Reel Big Fish är riktigt bra! :)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hittade en kul cover till!

Jag hörde den på P3 rockster igår, inte fel alls, men i det här fallet går originalet verkligen inte av för hackor heller! 8)

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kanske inte raggarock.

Men Jerry Reed gjorde en massa filmusik.

Bla. Smokey and the bandit. Chet behöver ingen presentation.

Nåväl. Två av mina stora förebilder. När alla andra kollade på snabbspelande metallgubbar..

Inget fel på metallgubbarna men...

//Anders