Jump to content

Efterlysning delar Fastback 1965....


Jan Ekström

Recommended Posts

Hej på er alla....

1. Har Kjelle Powers gamla GT 350 clone som jag håller på att renovera till original.

Kjelle och Co. har då kapat ut ventilations gälarna och allt där till och satt in GT350 1966 fönster istället.

Nu vill jag återställa bilen, så är det någon i detta avlånga land eller som har bra kontakt i USA och som kan hjälpa mig få tag i dessa original delar igen.

Framför allt är det inner paneler och de kromade galler som sitter invändigt i Fastback 65'an som jag letar efter.

2. Sen letar jag efter plåten mellan motor och sprängkåpa, min motor är nämligen en 5-bultad variant.

6-bultade har jag fått tag i, men just plåten till 5-bultade motorer verkar inte vara så lätt att få tag på.

3. Har någon en sprängkåpa ORIGINAL för 5-bultade motorer, så är jag även intresserad av detta.

Men vill INTE ha någon eftermarknads kåpa, typ Lakewood osv....

Jag vore MYCKET tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta....

Link to comment
Share on other sites

Hej på er alla....

1. Har Kjelle Powers gamla GT 350 clone som jag håller på att renovera till original.

Kjelle och Co. har då kapat ut ventilations gälarna och allt där till och satt in GT350 1966 fönster istället.

Nu vill jag återställa bilen, så är det någon i detta avlånga land eller som har bra kontakt i USA och som kan hjälpa mig få tag i dessa original delar igen.

Framför allt är det inner paneler och de kromade galler som sitter invändigt i Fastback 65'an som jag letar efter.

2. Sen letar jag efter plåten mellan motor och sprängkåpa, min motor är nämligen en 5-bultad variant.

6-bultade har jag fått tag i, men just plåten till 5-bultade motorer verkar inte vara så lätt att få tag på.

3. Har någon en sprängkåpa ORIGINAL för 5-bultade motorer, så är jag även intresserad av detta.

Men vill INTE ha någon eftermarknads kåpa, typ Lakewood osv....

Jag vore MYCKET tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta....

Om du ska ha en helt original så kan jag tänka mig att byta din 1 " krängningshämmare mot original samt 2 st original framfjädrar då jag liksom går andra vägen även om det inte ska bli en Shelbyclone men mer en Restomod.

Maila gärna hans@terner.eu eller ring 0706206374.

/Terner

Link to comment
Share on other sites

Om du ska ha en helt original så kan jag tänka mig att byta din 1 " krängningshämmare mot original samt 2 st original framfjädrar då jag liksom går andra vägen även om det inte ska bli en Shelbyclone men mer en Restomod.

Maila gärna hans@terner.eu eller ring 0706206374.

/Terner

Tackar för ditt svar.....

Jag har en 28mm krängningshämmare som sitter på från Verrera Parts i Eslöv, som jag ska sälja eller byta med någon annan lämplig...om du är intresserad.

Shelby 1" (25.4mm) hämmaren fick Tord i inbyte för MÅNGA år sedan....

Dina fjädrar är inte av intresse, dessa har jag NYA och det är speciella HP fjädrar som ska sitta på bilen och inte standard original fjädrar.

Har även 4st Koni dämpare, justerbara som jag ska sälja....dessutom vad jag vet, så har Kjelle köpt special modifierade dämpare i USA av Maya Racing, som är extra hårda för racing...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...