Jump to content

headers-bandage


walther

Recommended Posts

Har lindat grenör med både biltemas och sånt jag köpt från autotec, och det var faktiskt skillnad. Den dyrare varianten blev ganska hård och höll ihop på ett bättre sätt efter att jag bränt in dom. Lindade båda blöta, vilket underlättar att linda dom tight. Har ingen aning om blitemas läckte ut mer värme eller ej, var halva priset på dom iaf har jag för mig.

Link to comment
Share on other sites

Har funderat på att linda mina headers också.

Men kollar man på "bruksanvisningen" så står det att man ska sätta fast bandaget någonstans

för att lyckas spänna det så gott som möjligt.

Men det fungerar ju bara på nedre delen av headersen.

Någon som har något knep för att få det som tight som möjligt när man lindar dom rören ?

Mvh / Tobias

Link to comment
Share on other sites

Jag satte upp rören i ett skruvstycke. Sen lindade jag bara några varv tight, najade fast bandaget så det inte skulle åka upp. Finns speciella band för detta om man vill. Sen är det bara att linda vidare och avsluta med att fästa bandaget i andra ändan också. Underlättar om man har nån som hjälper till att fästa så man kan hålla spänn på lindningen under tiden. :)

Link to comment
Share on other sites

En annan fördel när dom är blöta eller fuktiga. Är att man slipper allt kliande på händerna. Är dom torra så dammar dom en del. Och det kliar som gammalt glasull. Samt är man känslig i halsen så retar det där med. Sedan böir det bättre, om man använder fäst banden som man köper till.

Berra

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...