jolle January 4, 2010 Report January 4, 2010 Kan man byta bakre vevaxeltätningen utan att ta bort vevaxeln på en 302 -68 ?Den som sitter där nu är 2 delad.Skall man sätta skarven på tätrningen mellan block och överfall eller vrida tätningen så att skarven hamnar ca 1cm upp i överfallet och andra sidan 1cm ner i blocket,om ni förstår.Gillar inte att behöva ta ur veven för att byta packning,då måste väl alla vevstakar oxå tas bort ,eller? Citera
THOMAS January 4, 2010 Report January 4, 2010 Finns inga genvägar om du vill göra ett korrekt byte.Bara att plocka ur vevaxeln,det går dock att ta ur veven utan att plocka ur kolvarna.Men sätt då en bit plastslang på varje vevstaksbult för att undvika skador på vevaxeln.Har gjort på det här viset många gånger.Skarven ska vridas ca 10 mm.// Thomas Citera
jolle January 4, 2010 Author Report January 4, 2010 Eftersom jag har semester i veckan så öppnar jag en Bellman 6.0 och går ut i garaget för att ta ur veven.Angående fryspluggar,kan man sätta permatex när man monterar dom,har nämligen gjort det tidigare idag. Citera
Janne Holm CMC1740 January 4, 2010 Report January 4, 2010 Permatex ska väl tåla ca 250 grader så det borde nog funka utomordentligt då vätsketemperaturen borde väl inte bli speciellt mycket över 100 grader. Usch på mig lät lite sarkastiskt var inte meningen Som extra komentar var jag nere hos Roger som ska fixa min "mussens" bakdel efter påkörningen han hade ett mycket häftigt tätningsmedel på burk som förmodligen bara de riktiga profsen kommer åt, minns inte vad fabrikatet var men de som jobbar med det vill säkert att det ska gå snabbt att limma en packning eller vad det månne vara Citera
jolle January 4, 2010 Author Report January 4, 2010 Kolla upp vad det var för medel han hadde,skulle vara bra att ha i garaget,säkert. Citera
Janne Holm CMC1740 January 4, 2010 Report January 4, 2010 Kolla upp vad det var för medel han hadde,skulle vara bra att ha i garaget,säkert.Han svarar kanske själv snart då han hänger lite här på forumet Citera
Recommended Posts