Jump to content

Featured Replies

comment_86539
Hejsan alla Gott nytt år

Är det någon som har någon ide om hur man höjer passagerasätet på ett smidigt o snyggt sätt?

Tack på förhand Tony

Skulle också vilja ha en lösning på detta.

Känns löjligt när frugan kör och man sitter bredvid och näsan knappt når över kanten... man känner sig lika löjlig som när man äter på MAX och sitter vid dom höga borden och är tvungen att dingla med benen !!!! Man vill ju inte känna sig som 5 år.....

Å andra sidan är det många som skulle skriva under på att det kanske just är den ålder som man fastnat i...... :--

comment_86542

Små personer bör sitta i baksätet för att inte skadas vid en krock....

"the air bag could injure a small, unbelted passenger" säger ford, då de haft problem med sina airbags.

Se vad grufman skrev om detta: http://forum.mustangclubsweden.org/viewtopic.php?f=19&t=14001&hilit=passagerar+airbag

Skämt åsido..... Är det bara jag som vill göra tvärt emot? Alltså sänka stolen 5-10cm?? Om jag ska kunna se ut genom framrutan utan ett backspegeln skymmer 50% av sikten, måste jag sitta så långt bak det går. Detta medför att ingen kan sitta bakom mig då utrymmet blir minimalt. Kanske är menat att man ska dumpa frugan hemma 8)

comment_86713
hur mycket?

Ca 5 cm

Du får låta henne växa några år till. Tror tjejjer slutar växa i 20-årsåldern ;-)

hehe

Skämt åsido, möjligt att man skulle kunna lägga några förhöjningsrör under fästpunkterna och sätta in längre bultar. man får se till att man har rätt kvalisort på bultarna bara. 8.8 blötplåt göre sig icke besvär. Tror det brukar vara typ 9.9 eller liknande.

• Author
comment_86773
hur mycket?

Ca 5 cm

Du får låta henne växa några år till. Tror tjejjer slutar växa i 20-årsåldern ;-)

hehe

Skämt åsido, möjligt att man skulle kunna lägga några förhöjningsrör under fästpunkterna och sätta in längre bultar. man får se till att man har rätt kvalisort på bultarna bara. 8.8 blötplåt göre sig icke besvär. Tror det brukar vara typ 9.9 eller liknande.

Ja det kan nog funka ska testa det...

tackar o bockar...

Ps får låta henne stå på tillväxt:-)

comment_86831
hur mycket?

Ca 5 cm

hehe

Ja eller annars 12.9 :-- som är en vanlig hållfasthetnorm, 9.9 måste vara något ni använder i Fjollträsk :think: för det har jag inte hört talas om :crazy:

comment_86854

Ca 5 cm

hehe

Ja eller annars 12.9 :-- som är en vanlig hållfasthetnorm, 9.9 måste vara något ni använder i Fjollträsk :think: för det har jag inte hört talas om :crazy:

9.8 kanske de het. Ja vet int så nog... ;-)

comment_86872

Hej alla....jag vet ett billigare sätt att ha det höj o sänkbart.....

För cirka 30 år sen träffade jag en liten kille som körde ut byggförnödenheter till byggarbetsplatser....han va så liten så han satt på en spiklåda med en filt på....o när nån annan körde så slängde de in lådan i skuffen......

MVH "my little pony"

comment_86904

Hej alla...... det är ju tur att man har en mustang...själv har jag bytt mitt säte till en Western-

sadel....de är ju bara o dra åt sadelgjorden runt ramen på mustangen.......och sen håller jag i pitten på sadeln när det går fort nog i alla växlar o galopp ombyten o trav o skritt eller ettan o o tvåan mm eller på driven ....ni förstår nog.. eller låg etta eller tvåa.....eller till driven igen.....

Fråga mig annars...

MVH "my little pony"

• 2 months later...