ThomasFB January 28, 2010 Report January 28, 2010 Väldigt tyst om den globala uppvärmningen nuförtiden, åkte lite bil häromdagen, minus 32 grader var det visst nånstans....ipcc's pajaser har svårt att förfalska och ljuga om detta "kalla" fakta....dessa förmår ju inte hålla sej till sanningen annars heller, så det är ju bäst att knipa käft.viewtopic.php?f=23&t=17669&start=0&hilit=ipcc Citera
RoTe January 28, 2010 Report January 28, 2010 Den kommer igång igen ska du se...Jag är mest fundersam över hur vi med säkerhet kan säga att temperaturhöjningen är människans fel och inte gjordens normala temperaturcykler. Jorden har ju sina cykler med istider och varma perioder, dessa finns i större och mindre varianter. Vi har ju "mini" istider var 100:e år, lika som vi har varma perioder. Helt normalt! Hela tiden när det pratas hör man siffror om "varmaste sen 1800 talet". Det är inte speciellt länge sedan om man tänker hur gammal jorden är... Citera
Tobias CMC1505 January 28, 2010 Report January 28, 2010 Värt att notera är kanske att förr så hette det "Global uppvärmning."Nu heter det helt plötsligt "Klimatförändringar." Citera
ThomasFB January 28, 2010 Author Report January 28, 2010 Den av dom senaste förfalskningar av data ipcc gjorde, var att man ändrade ett litet årtal:A central claim was the world's glaciers were melting so fast that those in the Himalayas could vanish by 2035. Det ursprungliga, rätta, årtalet skulle vara 2350.... tänk vad flyttandet av en "nolla" till fel ställe betyder ibland....http://www.timesonline.co.uk/tol/news/e ... 991177.eceDet sorglustiga i ekvationen är inte själva organisationens verksamhet och syfte, utan att politiker, media, journalister m.fl. har svalt all förfalskning och trams, till synes-, helt kritiklöst.Jag har svårt att fatta, varför man inte accepterar att det är "big business" man håller på med?Det är alltid bra med stark opposition i en demokrati.En annan sak, då vi nu skriver:Jag äger några spridda skogsytor, där beståndet områdesvis består av växande gran, varierande ålder, grovlek, etc etc.På alla dessa områden har skägglaven varit helt försvunnen sedan mitten av '80-talet, ingen lav överhuvudtaget. Nu finns det rikligt med växande lav på stora arealer där den varit helt försvunnen. Skägglav är en bra naturlig indikator på luftkvalité, sämre luft= ingen lav / bättre luft= laven förekommer, eller återvänder.Jag vill inte påstå att jag är expert på något område, utan lekman av lägsta rang, som försöker värna om naturen så gott jag och min familj bara kan. Det jag inte godkänner är att man från vissa kretsar matar ut förfalskningar, döljer och ändrar på faktiska mätresultat, justerar data bara för att tjäna sina egna syften. Det är fråga om ett maktspel på hög nivå: Vem får rätt att fakturera individen med det dåliga samvetet, och därmed kassera in en hel del kosing. På '70 talet sa man också att all skog i Tyskland skulle vara förstörd och förorenad innan 1990. Hur gick det sen? (den intresserade tar reda på fakta om skogsindustrin i Europa)Hälsningar Citera
Lassemålare CMC 2071 January 28, 2010 Report January 28, 2010 Å andra sidan så om man ser historiskt så behöver inte en global uppvärmning betyda att vi i norr får det varmare, tvärt om.När isarna på Arktis/antarktis smälter så släpper de ut enorma mängder med sötvatten i haven och det får till följd att när det gäller norrahalvklotet så slås Golfströmmen ut och går inte lika långt norrut som nu. Det mina vänner betyder att det blir iskallt här uppe, faktiskt obeboligt då vi kommer att täckas av is. Exakt detta har hänt före alla så kallade istider genom historien först blir det varmare sen blir det iskallt, men glädjande nog för oss så lever inte vi då menvåra avkommor gör det, men det läskiga är att det som i historisk tid skett på 100 tals eller 1000 tals år sker nu på 10 tals år det är det som skrämmerforskarna. Att det kommer nya värme ock köld perioder på vår jord det är självklart, som sagt men nu går det i så jäkla fort. Vi kan ju se det som en parti poker och vi spelar all in, då riskerar vi bara att förlora pengar, nu spelar vi kanske om våra barbarns barn framtid vinner vi är allt frid och fröjd men förlorar vi då förlorar inte vi som lever nu men våra barnbarns barn förlorar allt. Det tycker i alla fall jag, tål att tänka på båden en och tio gånger innan man bara avfärdar allt som skitsnack, för det är lätt som en plätt att själviskt avfärda allt som skitsnack då vi ju inte lever om/när katastrofen sker. Bara mina tankar. MVH Lasse. Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 28, 2010 Report January 28, 2010 Hej.Jag tror som med allt annat, vi är blå luradeoch manipulerade av massor av förståsigpåare,Ju mer blåögd man är ju mer lurad är man,att använda miljön som argument är ett jäkla bra sätt att lura många att tro. Först kan vi fortfarande försöka förstå vad somär fel igentligen, den förbannade avvärkningen pårengskog tex, snacka om miljöförstöring. Sen har vi ju de som legalt kan förstöra miljöoch då i första hand tänker jag inte på ossvanliga gräsrötter utan stat- kommun m.f.l. Vattenfall kolkraft, kommun vägverk SALT, SALTvägar. pappersbruk mfl. Det jag blir mest förbanad på är att det fortfarandeär bilen och vi vanliga som är värst att skita nerinte bussar som rullar hela dagarna och inte Taxi står med motorn igång ta mig fan jämt o.s.v. , ingen snackaom dessa legala som jag ser som värsta miljöbovarna. som jag även skrivit förut så kommer vi som sitter häroch skriver inte kunna göra ett förbanade dugg åtvarken väder eller vind i framtiden, så lägg ner ochförsök att leva och må bra istället tills det är daxför gravhålet. Det är klart att det bara är modesnack allt detta medklimatförändringar, och global uppvärmning, vilka vinnermest på detta, Miljöpartiet som vi all vill skall bort domhatar ju vanligt folk, här finns miljöbovar, Sveriges störstabidragstagare, lever på våra skattepengar. Sen är det ju också så att Miljö är ett brett begrepp,har du en bra miljö hemma, på jobbet, eller i övrigtrunt dig, miljö är inte bara grönt. VI ÄR LURADE; IGEN O IGEN O IGEN, förök att förstå det. Citera
ThomasFB January 29, 2010 Author Report January 29, 2010 Håller med Lars om det, att vi är lurade. Man har i flera år effektivt matat propaganda i skallen på folk. ipcc har nu ropat "varg" tillräckligt många gånger och kommit med så många förfalskningar, att folk borde börja tänka efter och avfärda denna organisation som nonsens-vetenskap.Det farliga är, att man har lyckats hjärntvätta en hel massa politiker och har dessutom ett lämmeltåg med journalister i sin hand. Dessa journalister har sen svalt propagandan med hull och hår, och öser i sin tur propagandan ut över medborgarna.Denna struntorganisation verkar dessutom ha tillgång till obegränsad mängd pengar.Man ordnar "klimatpaneler" och "klimatmöten" i tid och otid, och har 10-tusentals miljömuppar att flyga flygplan runt planeten till dessa väckelsemöten. Jäävlar, dom kan ta cyckeln till sina möten eller ordna med videokonferens över nätet.VARFÖR kör man inte dessa diskussioner över NÄTET, utan man måste bränna miljontals liter flygbränsle istället? Är det kanhända för att det var varmt på Bali (semesterort) och att det finns sköna damer i Köpenhamn ( )?Nu senast (i Danmark) skickade ett litet land med dryga 5 milj. invånare (vi nämner inte vilket) över 70 delegater till mötet i Köpenhamn, alla givetvis med flyg, och DESSUTOM höll mötet på så länge, att somliga åkte hem mellan varven, och sen tillbaka igen. Ack heliga enfald Man kan ge hur många exempel hur länge som helst, men blodtrycket börjar stiga..... Citera
Lassemålare CMC 2071 January 29, 2010 Report January 29, 2010 Jag försöker faktiskt hålla mig mitt i mellan i klimat/miljö debaten men det läskigaste är att det finns så många så kallade" Talibaner" på båda sidornaantingen är man stenhårt för eller stenhårt mot. Men va fan, jag inser i alla fall att vi självklart har skitat ner och förstört en jäkla massa genom åren, ingen kan väl tro att 200 års globalt ner skitande av våra miljösker utan påverkan, jag vägrar att tro att det finns folk som inte inser det. Jag är nämligen positiv i min läggning och tror gott om mäniskor. Frågan är bara vad gör vi åt det, att vi inte kan fortsätta som vi gör nu inser nog alla, snart har vi 3 miljarder mäniskor i Kina och Indien som vill ha sammalevnads standard som vi vad händer då om vi bara trampar på som vanligt och skiter i allt och alla andra. Fan jag vill fortsätta och köra Mustang for ever, frågan är bara om jag kommer att få göra det, jag vill dessutom att mina barn skall ha en bra miljö att leva ioch också få köra Mustang när dom blir stora. Stora frågor men dom måste lösas det tror jag vi alla är överens om. Du har defenetivt rätt Lasse O att miljö är ett jäkligt stort begrepp, jag jobbar ju med att förska hjälpa andra med deras arbetsmiljö och det är oerhört viktigt. Over and out.MVH Lasse. Citera
ThomasFB January 29, 2010 Author Report January 29, 2010 Joo, over and out Leder ingen vart ändåMvhTaliban,(som varken är stenhårt för eller emot, utan använder sunt förnuft.) Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 29, 2010 Report January 29, 2010 Hej.En talibanan till då, jag tror stenhårt på att jag vill leva mitt liv färdigt, om det sedan är så att man är blåögd och tror att det vi gör idag kommer att hjälpa om 200 år då är det någotsom inte står rätt till .Lev nu och sluta spåna om miljö i framtiden ,med risk för att jag upprepar mig , vi som lever idag kommer inte att få uppleva framtidenom 100år eller 50år, ingen kommer att gräva uppnågon av oss och skaka hand eller tacka oss fördet vi gort eller inte gjort .Som det ser ut idag så kommer skogar och stränderhav vara fulla av vindkraftverk, åter en miljöfråga ,vart kommer inte allt detta att kosta miljön ochvilken jäkla livskvalite kommer det att ge, jag baraundrar alltså . Citera
CMC 1061 Berra January 30, 2010 Report January 30, 2010 Då är jag en ULTRA TALIBAN. Jag håller med Thomas FB och Lasse. O i detta. Vi är så lurade. Berra Citera
Lars Brisman January 30, 2010 Report January 30, 2010 Var lite försiktiga med ordet taliban, som normalt betecknar en afghansk militär och religiös rörelse.Alla har vi väl läst om islamiska extremister, som Talibanerna vilka företräder en djupt konservativ tolkning av islam med ett starkt inslag av medeltida kvinnosyn.Men visst är vi blåsta av domedagsprofeterna i TV och de sensationslystna journalister som fått något att skriva om. Utsagor är det gott om, men fakta fattas nästan alltid i artiklarna. Man bara citerar andra som pladdrar lika okunnigt som skribenterna själva.Tycker Lasse B Citera
ThomasFB January 31, 2010 Author Report January 31, 2010 Var lite försiktiga med ordet taliban, som normalt betecknar en afghansk militär och religiös rörelse...................................................................................................med ett starkt inslag av medeltida kvinnosyn.Tycker Lasse BJa, visa ord. Undertecknad har under vandringen genom livet blivit kallad en hel massa, men aldrig taliban. Det är tillräckligt orsak att ta ner sin avatar från detta forum och överlämna stafettpinnen åt andra som fortsätter. Det är vanligtvis så, att då en debattör saknar vägande motargument och blir trängd in i ett hörn, går man ofta till personligheter mot opponenten. Citera
CMC 1061 Berra January 31, 2010 Report January 31, 2010 Tänkte inte mig för i mitt förra inlägg. Tar tillbaka det där ultra ------.Berra Citera
Lassemålare CMC 2071 February 2, 2010 Report February 2, 2010 Jag menade inte heller att kalla någon av er taliban det kanske lät så men det var inte så jag menade. Det var förståsigpåarna i tv och tidningar på båda sidor jag tänkte på. Jag ber om ursäkt om någon tog illa vid sig. MVH Lasse. Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 2, 2010 Report February 2, 2010 Synd att man inte får tycka fritt, detta göratt forumet tappar lite medlemmar, nu harvi snart tappa en till. Citera
Recommended Posts