Jump to content

En fråga


Gtttggg

Recommended Posts

Gjorde faktiskt likadant för en så där 40 år sen :shh:

Jag och kopisarna fick en gammal Pv (-52eller -53) med takgök, ingen hade kk men vad gjorde det.

Småvägar utanför Uppsala, bogserlina och plastpulka och spade för vi hamna ofta i snödriven (bara sommardäck)

F.an va vi hade kul när vi inte skottade :lol::clap:

De va första bilen det.

Innan de då. Ja va f.n de é bara att berätta :shh::shh:

Flyttade från dalarna på min 15 års dag, innan så hade min kompis en hemmabyggd gokart.

Skottkärrshjul, Villys 200cc 4-växlad på järnram.

Funka skitbra att sitta ovanpå ryggstödet, den drog vi runt med på vintervägarna, inga snutar på landet.

Livsfarligt vid mötena (på den tiden var det plogvallar på minst 1.5m) såg ingenting i förväg

men kul som attan :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej alla....Robban1 sista film med motorcykel där polis försöker o jaga ikapp.......den startar med polisbilen vid Sollentuna Mässan, han kör till Häggvik o upp på E4 mot Stockholm o vänder vid Kista avfarten o han kör över E4 o ner påfarten till E4 igen norrut och åker av nästa avfart som är Sollentuna avfarten och tillbaks till där det började med polisjakten utanför Sollentuna Mässan.....

Det är mina hemtrakter, så jag kände igen mig..( men inte på hojen)

Men jag vet i fan om jag beundrar dessa förare o andra idioter...

Tacka vet jag o titta på Rossi o grabbarna istället......

Jag håller nog med Lassemålare....( skicka de till Säter)

Ock apropå de där med kälken efter bilen.....läste just i DN att en så olycka hände i helgen med 2 st kälkar efter en bil....en ligger medvetslös....men de åkte på väg med snö men med höga vallar på sidorna om vägen o farten var visst "bara" 30 km/tim.....

Men när jag ser dessa filmer så längtar jag i varje fall till sommaren..

det är ju barmark för fan....men jag brukar säga så här, låt snön ligga t.o.m vecka 9 så barna får ha snö på sportlovet....men sen kan för fan det töa.....o det är ju bara 4 veckor dit.....

MVH "my little pony" (med 4 st dubb/hästsko)

Link to comment
Share on other sites

Så det var nån som kände till trakten där han körde fast det var inte det jag frågade om förstås.

Det om olyckan med kälkarna, var i mina trakter enligt den lokala blaskan. ( jag drog inte dårarna efter min bil)

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Vilken Kung????? Han bor på Drottningholms slott för fan.....

I det där slottet som va på filmen bor väl stadsmissionens uteliggare idag....du såg väl vakterna som bevakar de.....så ingen annan tar madrassen när man är ute på stan o snor....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Vilken Kung????? Han bor på Drottningholms slott för fan.....

I det där slottet som va på filmen bor väl stadsmissionens uteliggare idag....du såg väl vakterna som bevakar de.....så ingen annan tar madrassen när man är ute på stan o snor....

MVH "my little pony"

Vi har bara en Kung i landet? Jag sa INTE att Ghostrider hälsar på Kungen därhemma.

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Till Robban 1

Du skriver i ditt tidigare inlägg........Han hälsar på kungen.....

Vi undrar fortfarande.....vilken kung??????

Vår kung i Sverige bor för fan på Drottningholm........

Självklart bodde vår f.d kung där .......Gustav 6 Adolf där men han dog 1973 på hösten

när Norrmalmstorgsdramat pågick samtidigt.....

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...