nikohm February 7, 2010 Report Share February 7, 2010 Nu ska cobran in i garaget och börja moddas inför sommaren. Blir lite smålull som följde med bilen hem från staterna. bilder kommer att läggas ut när jag kommit igång. Nu ska den bara upp på släpet och till garaget. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
freddan302 February 7, 2010 Report Share February 7, 2010 Coola bilar det där!! vad är det för grejer som ska monteras? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman February 7, 2010 Report Share February 7, 2010 låter trevligt. en lite sänkning blir det väl, kanske lite väghållningssats. är det en 03-04 så lär det väl bli lite trim också? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm February 7, 2010 Author Report Share February 7, 2010 detta kommer att göras nu i vinter plus lite annat som lack och annat småfix. måste införskaffa diffbrace & subframeconnectors. Magnaflow Cat-Back UPR X-Pipe JLT-RAITR6 NGK TR6 V-Power tändstiftGates remBilletflow kompressorhjul 2.76 BilletFlow ´remspännareCanton servotank Moroso kylartank Lethal Performance egna större ic tankAFCO IC MGW short shifter (Orange) Bilder kommer och det är en 03- Cobra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
freddan302 February 8, 2010 Report Share February 8, 2010 Låter som du behöver ett par longtube headers också för att få ut mera av remhjulet och cat-back systemet... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm February 8, 2010 Author Report Share February 8, 2010 Kan tänka sig, det som gjorde att jag tvekade är min fundering på att byta kompressor. Men det är ju en slant att lägga ut för det . Förhoppningsvis får jag bilen till garaget i veckan och kan starta under helgen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusK February 9, 2010 Report Share February 9, 2010 detta kommer att göras nu i vinter plus lite annat som lack och annat småfix. måste införskaffa diffbrace & subframeconnectors. Magnaflow Cat-Back UPR X-Pipe JLT-RAITR6 NGK TR6 V-Power tändstiftGates remBilletflow kompressorhjul 2.76 BilletFlow ´remspännareCanton servotank Moroso kylartank Lethal Performance egna större ic tankAFCO IC MGW short shifter (Orange) Bilder kommer och det är en 03- CobraJag fick mina Maximum Motorsport FL subframe connectors idag.Bra pris och det talas väl om dom i USA. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm February 9, 2010 Author Report Share February 9, 2010 Ser bra ut det där. Hur fick du hem dom därifrån ? och kostnad ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusK February 9, 2010 Report Share February 9, 2010 Dom kostar 119$ hos Lethal Performance.Nu köpte jag andra prylar där samtidigt vilket gav en dollarfaktor på 10-11 kronor ink frakt/tull/moms och då tog jag den lite dyrare frakten med Fedex (skilde iofs bara 12$) och fick hem allt till dörren på 3 dgr. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm February 12, 2010 Author Report Share February 12, 2010 Första dagen i garaget. Lägger in en bild så ni kan följa förändringen Började med att skruva lös fronten för att lättare komma åt IC gick väldigt smidigt. Sedan började jag skruva lös IC men det gick inge vidare skruvarna hade erjat fast så in i hel..... !! blir att svetsa ett nytt fäste på ena sidan och sen ska allt blästras också Han inte med nåt mera för kvällen. Mera bilder kommer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman February 13, 2010 Report Share February 13, 2010 Skaffa dig en induktionsvärmare. Bästa uppfinningen sen.. ja...snygga brudar typ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alrik February 17, 2010 Report Share February 17, 2010 Tänkte på det.. jag slängde på en 2.76 upper pulley med tune ofc.. det är ingen risk att eaton kompressorn går sönder av för hög boost med 2.76 va? har för mg det va safe där.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm February 18, 2010 Author Report Share February 18, 2010 Ska inte vara nåt problem med 2.76 om man har rätt tune. Funderar på beställa even flow cooling mod. för bättre kylning och minska risken för haveri. Sen ska mer grejor beställas från staterna . Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm February 19, 2010 Author Report Share February 19, 2010 Blev lite skruva idag tog loss ic-tanken kylar-tanken + lite annat smått å gott. funderar på att ta lös kompressor för att lacka men samtidigt är jag mkt sugen på en whippel så vi får se hur det blir med det Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alrik February 19, 2010 Report Share February 19, 2010 haha onödigt att lacka om kompressorn tills vidare då, om du ändå funderar på whipple senare det är riktigt nice:P Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm February 20, 2010 Author Report Share February 20, 2010 Idag blev det inget skoterkörande så passade på att åka till garaget och skruva lite grann. Blev lite lackering av fästen samt montera lite nya tankar. En viss skillnad blev det iaf Större IC-tank Lethal Performance egen tank. Moroso kylartank. Är imponerad av passformen på allt, man har hört många säga att passformen på jänkare kan vara lite si å så om man nu jämför med japsare. Men inte det inte allt har passat kanon!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm March 26, 2010 Author Report Share March 26, 2010 Skruvningen är i fullgång och nu står bilen på pallbockar och alla bromsok och fjädrar är borttagna nu hoppas jag på att "Torq Erik" får ett pris på alla grejorna med frakt så jag kan beställa hem lite grejor. SF connector, nya fjädrar, diff brace och lite annat smått å gått!! Mer bilder kommer Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm April 8, 2010 Author Report Share April 8, 2010 Har inköpt ett blästerskåp det absolut bästa som inköpts till garaget.Blästring av grejor är i full gång nu. Har blästrat bromssköldarna även bromsoken har blästrats och fått en ny färg som kommer avslöjas senare . Ic fästet är nu fixat/blästrat och lackat så nu ska Afco H/E monteras. Bromssköld före Efteråt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
freddan302 April 8, 2010 Report Share April 8, 2010 Känner igen det där Är skoj när det blir som nytt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm April 15, 2010 Author Report Share April 15, 2010 Å idag kom grejorna från Lethal Perf. Bättre än Julafton Blev sänkningsfjädrar från Eibach med nya isolators från MM Even flow kit/ Diffbrace/ Nya bromsklossar/ Steeda CC plattor/ metco kompressorhjuls avdragare m.m m.mBlev en strut tower brace från Steeda också och SF connectors också.Blir åka till fjällena idag och köra skoter för sista gången men nästa helg då är det monteringsdax !!!!! Mer bilder kommer nästa helg när det är dax för all montering !!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm April 20, 2010 Author Report Share April 20, 2010 Installerade kompressorhjul och remspännare igår. Blev lite snyggare i motorrummet!! Ska även byta dom nedre hjulen men dom var restade nu när jag beställde delarna så dom kommer senare.Man blir sugen att få dra igång kärran nu när solen börjat lysa och vägarna är bara! Vettarna har börjat rulla i stan, så man vill ju ut å smiska domo lite Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikohm May 7, 2010 Author Report Share May 7, 2010 Hej alla Har varit dålig på att ta bilder på sista monteringarna som blev. Man blev så sugen att få ut den så kameran han inte vara med . Nu är den ute på vägen iaf och jisses vad den går !! . Blir inte så mkt mer moddar under sommaren, men till vintern kommer nog en STOR förvandling att ske igen eller då får man verkligen . Vi säger så så länge. Syns på vägarna i sommar alla musse ägare. Storheden Key town Meet är givet !! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts