Jump to content

SVT Cobra projekt

nikohm

Recommended Posts

Nu ska cobran in i garaget och börja moddas inför sommaren. Blir lite smålull som följde med bilen hem från staterna.

bilder kommer att läggas ut när jag kommit igång. Nu ska den bara upp på släpet och till garaget. :D

28924865.jpg

detta kommer att göras nu i vinter plus lite annat som lack och annat småfix. måste införskaffa diffbrace & subframeconnectors.

Magnaflow Cat-Back

UPR X-Pipe

JLT-RAI

TR6 NGK TR6 V-Power tändstift

Gates rem

Billetflow kompressorhjul 2.76

BilletFlow ´remspännare

Canton servotank

Moroso kylartank

Lethal Performance egna större ic tank

AFCO IC

MGW short shifter (Orange)

Bilder kommer och det är en 03- Cobra

Kan tänka sig, det som gjorde att jag tvekade är min fundering på att byta kompressor. Men det är ju en slant att lägga ut för det :D.

Förhoppningsvis får jag bilen till garaget i veckan och kan starta under helgen.

detta kommer att göras nu i vinter plus lite annat som lack och annat småfix. måste införskaffa diffbrace & subframeconnectors.

Magnaflow Cat-Back

UPR X-Pipe

JLT-RAI

TR6 NGK TR6 V-Power tändstift

Gates rem

Billetflow kompressorhjul 2.76

BilletFlow ´remspännare

Canton servotank

Moroso kylartank

Lethal Performance egna större ic tank

AFCO IC

MGW short shifter (Orange)

Bilder kommer och det är en 03- Cobra

Jag fick mina Maximum Motorsport FL subframe connectors idag.Bra pris och det talas väl om dom i USA.

a4236a0646.jpg

Dom kostar 119$ hos Lethal Performance.Nu köpte jag andra prylar där samtidigt vilket gav en dollarfaktor på 10-11 kronor ink frakt/tull/moms och då tog jag den lite dyrare frakten med Fedex (skilde iofs bara 12$) och fick hem allt till dörren på 3 dgr.

Första dagen i garaget. Lägger in en bild så ni kan följa förändringen :)

30436129.jpg

Började med att skruva lös fronten för att lättare komma åt IC gick väldigt smidigt.

30436138.jpg

Sedan började jag skruva lös IC men det gick inge vidare skruvarna hade erjat fast så in i hel..... !! blir att svetsa ett nytt fäste på ena sidan och sen ska allt blästras också :thumbup:

30436140.jpg

Han inte med nåt mera för kvällen. Mera bilder kommer.

Ska inte vara nåt problem med 2.76 om man har rätt tune. Funderar på beställa even flow cooling mod. för bättre kylning och minska risken för haveri. Sen ska mer grejor beställas från staterna :).

Blev lite skruva idag tog loss ic-tanken kylar-tanken + lite annat smått å gott.

30479790.jpg

funderar på att ta lös kompressor för att lacka men samtidigt är jag mkt sugen på en whippel så vi får se hur det blir med det :crazy:

Idag blev det inget skoterkörande så passade på att åka till garaget och skruva lite grann. Blev lite lackering av fästen samt montera lite nya tankar.

30479782.jpg

En viss skillnad blev det iaf :D

30479786.jpg

Större IC-tank Lethal Performance egen tank.

30479784.jpg

Moroso kylartank. Är imponerad av passformen på allt, man har hört många säga att passformen på jänkare kan vara lite si å så om man nu jämför med japsare. Men inte det inte allt har passat kanon!! :thumbup:

• 1 month later...

Skruvningen är i fullgång och nu står bilen på pallbockar och alla bromsok och fjädrar är borttagna nu hoppas jag på att "Torq Erik" får ett pris på alla grejorna med frakt så jag kan beställa hem lite grejor.

SF connector, nya fjädrar, diff brace och lite annat smått å gått!!

Mer bilder kommer

• 2 weeks later...

Har inköpt ett blästerskåp det absolut bästa som inköpts till garaget.Blästring av grejor är i full gång nu. Har blästrat bromssköldarna även bromsoken har blästrats och fått en ny färg som kommer avslöjas senare :twisted:. Ic fästet är nu fixat/blästrat och lackat så nu ska Afco H/E monteras.

Bromssköld före

30738775.jpg

Efteråt

30738774.jpg

Å idag kom grejorna från Lethal Perf.

Bättre än Julafton

30778409.jpg

Blev sänkningsfjädrar från Eibach med nya isolators från MM

30778412.jpg

Even flow kit/ Diffbrace/ Nya bromsklossar/ Steeda CC plattor/ metco kompressorhjuls avdragare m.m m.m

30778411.jpg

Blev en strut tower brace från Steeda också och SF connectors också.

30778414.jpg

Blir åka till fjällena idag och köra skoter för sista gången men nästa helg då är det monteringsdax !!!!!

Mer bilder kommer nästa helg när det är dax för all montering !!!

Installerade kompressorhjul och remspännare igår. Blev lite snyggare i motorrummet!!

30805960.jpg

30805962.jpg

30805959.jpg

Ska även byta dom nedre hjulen men dom var restade nu när jag beställde delarna så dom kommer senare.

Man blir sugen att få dra igång kärran nu när solen börjat lysa och vägarna är bara! Vettarna har börjat rulla i stan, så man vill ju ut å smiska domo lite :twisted:

• 3 weeks later...

Hej alla

Har varit dålig på att ta bilder på sista monteringarna som blev. Man blev så sugen att få ut den så kameran han inte vara med :D.

Nu är den ute på vägen iaf och jisses vad den går !! :twisted:. Blir inte så mkt mer moddar under sommaren, men till vintern kommer

nog en STOR förvandling att ske igen :silent: eller :?::twisted::twisted: då får man verkligen :wave:. Vi säger så så länge.

Syns på vägarna i sommar alla musse ägare. Storheden Key town Meet är givet !!