Jump to content

Lägesrapport från garagen..?

Bobbe cmc 2103

Recommended Posts

Hinner ni "få klart" era projekt till våren..?

Kanske skulle vara lite kul å veta hur folk ligger till med skruvandet inför säsongen.

Själv har jag fått i motor efter kontroll/byte av förslitningsdetaljer och en del uppgraderingar t.ex. kambyte,portning av toppar o dyligt.Motorn blev totalrenoverad innan förra säsongen.

Lådan har precis hämtats från Alexandra Engineering där den nu har fått sig en omgång med fler och större prylar för att tåla ännu mer stryk när asfalten är torr. :twisted:

Bifogade bilder är tagna strax innan lådan kom på plats.Så nu är det tunga jobbet med att,lyfta,balansera,bända och svära gjort,det är inte lätt att trixa dit en C6:a själv med en halvmeter mellan golv och underrede och endast med en domkraft till hjälp, men det mer "givande" arbetet börjar nu.

Har tyvär inga bilder men har precis köpt en huv (orginal) som jag tänkte göra lite rolig.

Nu e de snack om att huvarna släpper i lacken men skit samma.De får gå som de går.

Tänkte att lägga pengarna på motorn i år men så blev de inte.Ska in med huven till lack.Så får vi se.

Bytte även allt ljud i vinter som blev jäkligt bra!!

OJ mike vad kör du för Ljud nu? och vad hade du innan ?

Hade orginal innan med en pioneer 12" och pioneer steg till den.

Har kvar samma steg men 2 st 12" RE Audio.

Bytte högtalarna i dörrarna till 2vägssystem phoenix gold 6,5" (slutstegen används inte)

Bak samma men 5,25".

Orginal huvudenhet än så länge.Ger faktiskt oväntat klart å fint ljud.

Vi e nästan grannar sunkkan så du kan ju lyssna någon gång.

Du har tur du Bobbe, verkar som att du blir redo att rulla till våren.... Såg snyggt ut också :!:

Själv har jag inte fått tillbaka varken blocket eller topparna från motor renoverings firman, tänkte även balansera hela rasket m.m...så det ser aningen tight ut må jag säga. Är hemma och är pappa ledig desutom..... Men ingenting är ju omöjligt brukar dom ju säga :--

Har inte lagt sommar åka planerna riktigt på is ännu men det ser ju inte speciellt ljust ut direkt :roll:

Har dock hunnit gå igenom lådan "c4" och lackat den.... Sen tänkte jag lacka motorrummet imorn, så nåt händer det i verkstan iaf :!:

MVH Schröder