Jump to content

Recommended Posts

Hej.

Jag skulle behöva hjälp med att hitta grejjer till en mach 1:a från 1973.

Som ni säkert vet finns allt från 64-70 att få tag på ganska så lätt men så fort det handlar om 71-73 blir det värre.. har provat de storas sidorna i usa och här hemma har jag provat hos sven ullman och även hos tonys autoparts.

Saker jag främst är på jakt efter är fönstervevar, lister runt plåten som ligger i överkant dörrsida, div inredningsdetaljer såsom låsknoppar, fastback kåpor ( quarter backpanels) och även en ny motorhuv...

Är det någon här som vet någon bra sida, och gärna där de skeppar internationellt elller kanske har eller vet någon som har liggande får ni gärna höra av er!

Mvh// Erik.

erikt_87@hotmail.com

Hej.

Har själv ägt en 72a Mach1, först så fastnade

jag som du på vissa delar, men om du tar lite

tid på dig så märker du att t.e.x. fönster vevar,

låsknoppar är samma som till tidigare årsmodeller. :shock:

Kolla lite på ebay.com här finns det en del att köpa

och det är ganska enkelt att få hem till Sverige. ;)

Hej.

Jag skulle behöva hjälp med att hitta grejjer till en mach 1:a från 1973.

Som ni säkert vet finns allt från 64-70 att få tag på ganska så lätt men så fort det handlar om 71-73 blir det värre.. har provat de storas sidorna i usa och här hemma har jag provat hos sven ullman och även hos tonys autoparts.

Saker jag främst är på jakt efter är fönstervevar, lister runt plåten som ligger i överkant dörrsida, div inredningsdetaljer såsom låsknoppar, fastback kåpor ( quarter backpanels) och även en ny motorhuv...

Är det någon här som vet någon bra sida, och gärna där de skeppar internationellt elller kanske har eller vet någon som har liggande får ni gärna höra av er!

Mvh// Erik.

erikt_87@hotmail.com

Låsknoppar o dörrvevar är likadana som övriga fordsortimentet,så det bör jänkeskrotar kunna fixa .

lister runt plåten kanske också går att använda från övriga sortimentet,men vet inte riktigt vilken du menar?

den mot rutan eller?

fastbackkåpor är nog värre för de är ju bara av lackerad papp.

Jag gjorde nya till våran av masoniete som jag klädde med vinyl,men det går ju att klippa till av grövre papp eller plast och lackera med inredningsfärg..

Vanlig platt motorhuv finns säkert på någon skrot,brukar vara värre om man ska ha luftintag..

• 4 weeks later...