February 21, 201015 yr comment_87750 Jag vill ha ett 8-rib belt istället för nuvarande 6-rib på min Whipple kompressor. De färdiga kit som finns kostar skjortan. Dock ska man kunna installera pulleys från lite äldre truckar som har 8-rib orginal. Nån som vet vart jag kan få tag i 8-rib pulleys?Jag vet att 2001 Ford Excursion har 8-rib men hittar inga beg delar på nätet från den :-(
February 21, 201015 yr comment_87760 alla ford-dieslar har 8-ribbade snurror. så du kan leta från tidigt 90-tal tills idag. Sitter på vanar och pickisar, om du inte vill ha nytt förstås. Dom är inte så dyra.
February 26, 201015 yr comment_87962 Jag vill ha ett 8-rib belt istället för nuvarande 6-rib på min Whipple kompressor. De färdiga kit som finns kostar skjortan. Dock ska man kunna installera pulleys från lite äldre truckar som har 8-rib orginal. Nån som vet vart jag kan få tag i 8-rib pulleys?Jag vet att 2001 Ford Excursion har 8-rib men hittar inga beg delar på nätet från den :-(Om du anda ska byta alla pulleys, sa ar det knappt vart modan att byta till ett 8-rib kit. Finns bara en vag att ga om man vill ha ett riktigt bra, sakert och uppgraderingsbart kit som inte kommer slira och det ar Steeda's Belt Drive Kit.Da far du ett 10-Rib kit som ar ett dedikerat system som enbart driver din Whipple. Mindre forluster, inget slir och riktigt snyggt! Vi inkluderar detta i dom flesta av vara Whipplekit som vi bygger, speciellt om man ska kora lite hogre ladd. Givetvis ar ett 8-Rib battre an original 6-rib, men for pengarna som ett vanligt 8-rib kit kostar sa ar det vart att spara ett par manader langre och satsa pa det basta.http://www.steeda.com/products/whipple_accessory_blower_drive.php
February 26, 201015 yr Author comment_87989 Jag vill ha ett 8-rib belt istället för nuvarande 6-rib på min Whipple kompressor. De färdiga kit som finns kostar skjortan. Dock ska man kunna installera pulleys från lite äldre truckar som har 8-rib orginal. Nån som vet vart jag kan få tag i 8-rib pulleys?Jag vet att 2001 Ford Excursion har 8-rib men hittar inga beg delar på nätet från den :-(Om du anda ska byta alla pulleys, sa ar det knappt vart modan att byta till ett 8-rib kit. Finns bara en vag att ga om man vill ha ett riktigt bra, sakert och uppgraderingsbart kit som inte kommer slira och det ar Steeda's Belt Drive Kit.Da far du ett 10-Rib kit som ar ett dedikerat system som enbart driver din Whipple. Mindre forluster, inget slir och riktigt snyggt! Vi inkluderar detta i dom flesta av vara Whipplekit som vi bygger, speciellt om man ska kora lite hogre ladd. Givetvis ar ett 8-Rib battre an original 6-rib, men for pengarna som ett vanligt 8-rib kit kostar sa ar det vart att spara ett par manader langre och satsa pa det basta.http://www.steeda.com/products/whipple_accessory_blower_drive.phpJag har kikat på deras system men det är rätt dyrt, 1250usd, med annan pulley kostar det en extra 270usd. En "vanlig" pulley kostar 150usd.Med frakt, tull och moms blir det en merkostnad på ca 850usd mot ett 8-rib. Om jag kan plocka ihop ett 8-rib som ett "snikbygge" så sparar jag ytterligare lite dollares. Mer pengar över för en watts link, DS, utväxling mm som står på önske listan!
February 26, 201015 yr comment_87993 Jag har kikat på deras system men det är rätt dyrt, 1250usd, med annan pulley kostar det en extra 270usd. En "vanlig" pulley kostar 150usd.Med frakt, tull och moms blir det en merkostnad på ca 850usd mot ett 8-rib. Om jag kan plocka ihop ett 8-rib som ett "snikbygge" så sparar jag ytterligare lite dollares. Mer pengar över för en watts link, DS, utväxling mm som står på önske listan!Det har du helt ratt i, Watts link later riktigt bra
February 27, 201015 yr Author comment_88039 Jag vill ha ett 8-rib belt istället för nuvarande 6-rib på min Whipple kompressor. De färdiga kit som finns kostar skjortan. Dock ska man kunna installera pulleys från lite äldre truckar som har 8-rib orginal. Nån som vet vart jag kan få tag i 8-rib pulleys?Jag vet att 2001 Ford Excursion har 8-rib men hittar inga beg delar på nätet från den :-(Om du anda ska byta alla pulleys, sa ar det knappt vart modan att byta till ett 8-rib kit. Finns bara en vag att ga om man vill ha ett riktigt bra, sakert och uppgraderingsbart kit som inte kommer slira och det ar Steeda's Belt Drive Kit.Da far du ett 10-Rib kit som ar ett dedikerat system som enbart driver din Whipple. Mindre forluster, inget slir och riktigt snyggt! Vi inkluderar detta i dom flesta av vara Whipplekit som vi bygger, speciellt om man ska kora lite hogre ladd. Givetvis ar ett 8-Rib battre an original 6-rib, men for pengarna som ett vanligt 8-rib kit kostar sa ar det vart att spara ett par manader langre och satsa pa det basta.http://www.steeda.com/products/whipple_accessory_blower_drive.phpErikC, på Steedas hemsida står det att man måste modda orginalhuven lite. Vet du vad det innebär? Är det bara att ta bort "linern" eller är det nåt annat man måste göra?
March 1, 201015 yr comment_88116 Jag vill ha ett 8-rib belt istället för nuvarande 6-rib på min Whipple kompressor. De färdiga kit som finns kostar skjortan. Dock ska man kunna installera pulleys från lite äldre truckar som har 8-rib orginal. Nån som vet vart jag kan få tag i 8-rib pulleys?Jag vet att 2001 Ford Excursion har 8-rib men hittar inga beg delar på nätet från den :-(Om du anda ska byta alla pulleys, sa ar det knappt vart modan att byta till ett 8-rib kit. Finns bara en vag att ga om man vill ha ett riktigt bra, sakert och uppgraderingsbart kit som inte kommer slira och det ar Steeda's Belt Drive Kit.Da far du ett 10-Rib kit som ar ett dedikerat system som enbart driver din Whipple. Mindre forluster, inget slir och riktigt snyggt! Vi inkluderar detta i dom flesta av vara Whipplekit som vi bygger, speciellt om man ska kora lite hogre ladd. Givetvis ar ett 8-Rib battre an original 6-rib, men for pengarna som ett vanligt 8-rib kit kostar sa ar det vart att spara ett par manader langre och satsa pa det basta.ErikC, på Steedas hemsida står det att man måste modda orginalhuven lite. Vet du vad det innebär? Är det bara att ta bort "linern" eller är det nåt annat man måste göra?Man får med en mall i kittet på vad man måste göra. Kort sagt så måste man bara ta bort ytterst lite i undre förstärkningen på huven. 5 min jobb som inte kommer påverka något annat i huven. Vi har gjort det på flera och det är väldigt enkelt.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.