Jump to content

Mustang söker hobbygarage i Malmö

Thomas Ladö

Recommended Posts

Hej!

Jag önskar hyra plats i hobbygarage i centrala Malmö. Önskvärt är om det är välskött, varmt och bonus är om det finns folk som tycker det är trevligt att dricka kaffe och prata bil.

Jag har visserligen Mustangen i ett annat hobbygarage, men jag vill sänka månadskostnaden till max 1000kr.

Thomas

Hej!

Du har en poäng, men det det beror på hur många man är, temperatur och hur stor yta man vill ha och om garagehyran delas lika eller om garaget drivs av de som vill tjäna pengar.

Jag känner till några hobbygarage i centrala Malmö och vet vad de kostar, men tänkte att detta kan leda till en glad överraskning.

Hursomhelst, hör av er om om ni vill ha med en social sörmlänning med i sällskapet som inte tänker helrenovera.

Det finns en hel del trevliga hobbybilsgarage i malmöområdet, har själv haft plats i några av dem. Ledsen att grusa dina förhoppningar, men du kan nog glömma att du hittar något som uppfyller de kriterier du har. Det var säkert 10 år sedan du hittade en halvvettig mekplats i ett varmgarage för 1000kr/mån i Malmö med omnejd. Möjligtvis om det hade varit plats för en MC i ett hojgarage...

mvh

Jocke

Jocke, om du har någon kontakt får du gärna ställa frågan. Jag har sedan några år en ganska trevlig plats hos några som har skruvat bil sen 80-talet i Malmö, men om ärligheten skall fram har stället invaderats av pokemonbilar. :oops:

MKB verkar har spännade och billiga parkeringslösningar i larmade varmgarage där parkeringsplatsen även kan fås "inburad" med stängsel om jag har förstått saken rätt. Nackdelen är att det blir minimalt med kaffe och bilsnack.

Jag satte in en annons på blocket och fick bland annat erbjudande om eget garaget med egen port och värme och el för 1000kr, men återigen kaffe och kringla är inte fel.

Thomas

• 5 years later...

Hittade den här tråden som aldrig fick ett avslut. Som kuriosa kan jag nämna att jag, för några år sedan, startade ett eget varmt och välskött hobbygarage i centrala Malmö och hyr ut platser för under 1000-lappen. Det har varit fullt uthyrt sedan start.

Ibland får man ta saken i egna händer :)