LasseS Posted February 23, 2010 Report Share Posted February 23, 2010 Är det någon märkbar skillnad på min cleveland om jag använder 1:7 istället för 1:73 vippor?? Fick fel vippor när jag köpte nya och tänkte inte så mycket mer på det när säljaren sa att det inte var någon märkbar skillnad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted February 23, 2010 Report Share Posted February 23, 2010 Kolla artikelnummer så att det inte är CBB 1:7 , då blir det problem. Helt annan geometri. Om du blivit blåst så troligtvis är det av en Cheva handlare häng ut honom här , du har säkert i så fall betalat ett överpris då CBB vippor är mycket billigare än 351/429 . Lyssna och njut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseS Posted February 23, 2010 Author Report Share Posted February 23, 2010 Rätt på spiken Chevahandlare och inte allt för väl omtyckt Västeråsfirma, dock nerlagd sedan många år...Men måste faktiskt erkänna att jag trodde att det passade med cheva 1:7 och att det ev. kunde bli problem med geometrin men inte att det var sådär stor synlig skillnad Då får jag väl sälja mina nya, aldrig monterade Harland Sharp till någon Chevaåkare Vad är att föredra på en gatmotor ej över 6600rpm, rostfria Comp Cams el. alu. Scorpion eller andra förslag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted February 24, 2010 Report Share Posted February 24, 2010 Visste det, du är inte den första och säkert inte den sista som tror att cbb vippor går att använda Har ingen erfarenhet själv av Scorpion, men jag har bara hört positivt om dom. För min del är det slutköpt av Comp crap då dom säljer mycket skit.Har provat Comp rostfria men nu ligger dom på hyllan, för mycket vikt. Är säkert bra på en bruksmotor, ser ut att hålla i en evighet. Åker själv just nu med dom här http://www.harlandsharp.com/bbf.htm Har även mycket goda erfarenheter av Crane . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseS Posted February 28, 2010 Author Report Share Posted February 28, 2010 Hej John!Fortsätter med mina funderingar och eftersom jag blev blåst på vipporna så blev säkert vipparmsbulten fel den med: ARP 135-7101 (1,75 längd ovan topp)?? För kort??Jag har även ARP 200-7201 lite längre (1,9 längd ovan topp), vet du om den rätt?? Eller ska jag köpa ett 3:e set som du ev. kan tipsa om?Hade tur och hittade dessa Scorpion med livstidsgaranti på Ebay...Snygg färg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted March 12, 2010 Report Share Posted March 12, 2010 Skulle nog satsa på den längsta som du har, provmontera det är flera faktorer som spelar in , se till att geometrin blir rätt och att du ca 8 gängor vid rätt ventilspel/geometri."MÄTA ÄR ATT VETA" Försök att justera guidplatesen så att vipparmen ligger så rakt som möjligt på ventilen innan du drar åt vipparmsbulten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseS Posted March 19, 2010 Author Report Share Posted March 19, 2010 Tack o. bock för info..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.