jackson cmc2249 Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 Hej, Behöver lite hjälp att identifiera mina spindlar. Nr: 5D8AA. ford 287 är de nummer som är instansade. Tack på förhand ULF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 Hej.Varför undrar du , C5D8AA spindel Mustang 1965-66,hittar inte nummret, C5 står för 65, tror du missat C .Mustang och Comet är dom som delar spindel 1965-66 med V8a . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackson cmc2249 Posted March 14, 2010 Author Report Share Posted March 14, 2010 Jo. Lars så här är det. P-ändarn passar inte, dom är för smal, det glappar cirka 2mm. Därför funderade jag om spindlarna var till en Granad, för då skall det vara en lös hylsa utan på tappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 Hej.Det kan bli som du har när man t.e.x. korsar 65-66 styrdelar från 6a framvagn med framvagn från Mustang med 8a , dvs spindlarna är avsedda för grövre P-ändar, i övrigt är alladelar mellan hjälpstyrarm, styrsnäcka alla delar är grövre påMustang med 8a .Det har skrivits en del om detta tidigare på forum jag har själv varit med om just ditt problem , om det är spindlar från en USA Granada så skall det vara samma typav bromsok som sitter på Mustang f.o.m. sent 67 d.v.s. enkolvsok .Men jag tror inte det är så, det kräver en del ombyggi framvagn för att passa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nenne Posted March 16, 2010 Report Share Posted March 16, 2010 Hej, Behöver lite hjälp att identifiera mina spindlar. Nr: 5D8AA. ford 287 är de nummer som är instansade. Tack på förhand ULF.Det finns flera inlägg på olika forum som identifierar den spindeln som en Granadaspindel, vänster sida. Den högra ska i så fall ha gjutnummer 5D7AA.Mer att läsa här:http://www.mustangsteve.com/granadadiscs.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackson cmc2249 Posted March 16, 2010 Author Report Share Posted March 16, 2010 Tack Nenne, Det var som jag mistänkte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted March 17, 2010 Report Share Posted March 17, 2010 Nenne är en klippa , f-n vad det körde till , inte alltid man har grepp om rätt sak , bortse från minnainlägg i ämnet . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts