ThomasX March 14, 2010 Report March 14, 2010 Har kollat runt lite på en tuning box till min grand voyager 2,8 CRD diesel. I sverige tycks man åka på 4-5000:- för en box. I England ligger dom runt 1000:-Har jag missat något, eller tar svenskarna ut sådana överpriser (vilket inte skulle förvåna mig) eller finns det någon särskild anledning att inte köpa från UK?Hejhej Thomas Citera
Alabama Grill March 15, 2010 Report March 15, 2010 Eller köp i Tyskland.http://www.racechip.de/index.php?gclid= ... nk3mdh82m5 Citera
grufman March 16, 2010 Report March 16, 2010 tjacka en BSR-box istället, går betydligt bättre än att bara lura datorn. Körde det på min A4. Gick från 143 till 191hk. Galet. Citera
ThomasX March 16, 2010 Author Report March 16, 2010 Jo jag kollade lite på BSR, flera krux dock, dels har dom inte till min modell, ska jag göra chiptuning tycker jag det är omprogrammering via OBD som gäller så man kan återställa, och till sist tycker jag inte den högre kostnaden är motiverad i detta fallet (till denna bilen). Så även om chiptuning är ett bättre alternativ ur vissa perspektiv så verkar en box vara tillfredställande bra (för mig i detta fall), rätt i pris och enkel att ta bort om man inte vill ha den. Citera
Recommended Posts